Millennial omhelst de auto

Twee op de drie mensen tussen de 24 en 35 jaar kiezen liever voor de auto dan openbaar vervoer. 65 procent geeft daarbij aan dat ze vanwege de pandemie van mening zijn veranderd. De helft kiest tijdens de komende kerst ook voor de auto als ze naar de ouderlijke woning of een andere bestemming zouden reizen.

Dat blijkt uit het jaarlijkse Millennial Car Survey van CarNext, de verkooporganisatie voor tweedehands leaseauto’s van LeasePlan. CarNext liet daarvoor 3.000 millennials in zes landen waaronder ons land, vragen naar hun – veranderde – houding tegenover de auto.

Veiliger

Chief Operations Officer Grainne van Berkum: “Millennials werden tot nu toe gezien als de generatie die vooral vertrouwde op het openbaar vervoer en autodelen. De pandemie heeft hun denken over mobiliteit duidelijk veranderd. Hoewel ze het minste bang zijn voor Covid-19, zien ze de privéauto als een veiliger optie in het nieuwe normaal. Dat is een fundamentele verandering in de manier van denken. Het is overduidelijk dat de veiligheid en het comfort van de eigen auto belangrijker is dan ooit’’

Online

Verder denkt bijna de helft van de ondervraagden nu een – eventuele – auto online te kopen. Ruim 40 procent van de millennials wil echter nog altijd graag persoonlijk met iemand praten om ze door het hele aankoopproces te leiden. Een grote meerderheid geeft ook aan een veilige manier om te betalen als essentieel te zien bij het online kopen van een auto.

Millennial omhelst de auto - Automobielmanagement.nl

Millennial omhelst de auto

Twee op de drie mensen tussen de 24 en 35 jaar kiezen liever voor de auto dan openbaar vervoer. 65 procent geeft daarbij aan dat ze vanwege de pandemie van mening zijn veranderd. De helft kiest tijdens de komende kerst ook voor de auto als ze naar de ouderlijke woning of een andere bestemming zouden reizen.

Dat blijkt uit het jaarlijkse Millennial Car Survey van CarNext, de verkooporganisatie voor tweedehands leaseauto’s van LeasePlan. CarNext liet daarvoor 3.000 millennials in zes landen waaronder ons land, vragen naar hun – veranderde – houding tegenover de auto.

Veiliger

Chief Operations Officer Grainne van Berkum: “Millennials werden tot nu toe gezien als de generatie die vooral vertrouwde op het openbaar vervoer en autodelen. De pandemie heeft hun denken over mobiliteit duidelijk veranderd. Hoewel ze het minste bang zijn voor Covid-19, zien ze de privéauto als een veiliger optie in het nieuwe normaal. Dat is een fundamentele verandering in de manier van denken. Het is overduidelijk dat de veiligheid en het comfort van de eigen auto belangrijker is dan ooit’’

Online

Verder denkt bijna de helft van de ondervraagden nu een – eventuele – auto online te kopen. Ruim 40 procent van de millennials wil echter nog altijd graag persoonlijk met iemand praten om ze door het hele aankoopproces te leiden. Een grote meerderheid geeft ook aan een veilige manier om te betalen als essentieel te zien bij het online kopen van een auto.