Rolls-Royce bouwt auto van 23 miljoen euro

Rolls-Royce heeft onder de naam ‘Boat Tail’ drie exemplaren van een hoogst-gepersonaliseerde auto gebouwd die de klanten elk 23 miljoen euro kosten. De 5,9 meter lange limousine is voorzien van een bootachtig houten ‘achterdek’ dat na opening een complete ‘housing suite’ tevoorschijn tovert. Daarin zitten een cocktailtafel met stoelen die in de stijl van de auto zelf zijn ontworpen, een heuse parasol en koelvakken voor enkele flessen champagne van het merk van voorkeur van de eigenaar.

De Boat Tail is geïnspireerd op modellen die Rolls-Royce in de jaren dertig van de vorige eeuw onder diezelfde naam uitbracht. De auto’s zijn ontworpen in volledige samenwerking met de – toekomstige – eigenaren die verder niet met naam en toenaam worden genoemd. Zij konden elk denkbaar detail persoonlijk invullen. “Het resultaat is een aantal van de meest opmerkelijke auto’s die ooit in de geschiedenis zijn gebouwd,’’ aldus ceo Torsten Müller- Ötvös

Gepersonaliseerd

Rolls-Royce introduceert hiermee weer een aparte afdeling Coachbuild, die unieke en gepersonaliseerde voertuigen kan bouwen voor rijke klanten. Een vette bankrekening is niet voldoende, de cliënt moet ook door het Britse autobedrijf worden geaccepteerd. Bovendien mogen er maar een paar auto’s in de zoveel jaar worden gebouwd om de exclusiviteit te waarborgen.

Lees ook:
Rolls-Royce boekt historisch record

Rolls-Royce bouwt auto van 23 miljoen euro - Automobielmanagement.nl

Rolls-Royce bouwt auto van 23 miljoen euro

Rolls-Royce heeft onder de naam ‘Boat Tail’ drie exemplaren van een hoogst-gepersonaliseerde auto gebouwd die de klanten elk 23 miljoen euro kosten. De 5,9 meter lange limousine is voorzien van een bootachtig houten ‘achterdek’ dat na opening een complete ‘housing suite’ tevoorschijn tovert. Daarin zitten een cocktailtafel met stoelen die in de stijl van de auto zelf zijn ontworpen, een heuse parasol en koelvakken voor enkele flessen champagne van het merk van voorkeur van de eigenaar.

De Boat Tail is geïnspireerd op modellen die Rolls-Royce in de jaren dertig van de vorige eeuw onder diezelfde naam uitbracht. De auto’s zijn ontworpen in volledige samenwerking met de – toekomstige – eigenaren die verder niet met naam en toenaam worden genoemd. Zij konden elk denkbaar detail persoonlijk invullen. “Het resultaat is een aantal van de meest opmerkelijke auto’s die ooit in de geschiedenis zijn gebouwd,’’ aldus ceo Torsten Müller- Ötvös

Gepersonaliseerd

Rolls-Royce introduceert hiermee weer een aparte afdeling Coachbuild, die unieke en gepersonaliseerde voertuigen kan bouwen voor rijke klanten. Een vette bankrekening is niet voldoende, de cliënt moet ook door het Britse autobedrijf worden geaccepteerd. Bovendien mogen er maar een paar auto’s in de zoveel jaar worden gebouwd om de exclusiviteit te waarborgen.

Lees ook:
Rolls-Royce boekt historisch record