De ‘Hybrid HDi’ auto’s zouden een gemiddeld verbruik hebben van 3,4 liter diesel per honderd kilometer met een uitstoot van negentig gram CO2 per kilometer. Dit is een kwart beter dan een vergelijkbare auto met een benzine-elektrische aandrijving. Het PSA-systeem is opgebouwd uit een 1.6 HDi-diesel met roetfilter, een stop-start-systeem, een elektromotor, een omvormer en een hogespanning-accupakket. Men gebruikt er een elektronisch gestuurde handbak bij. Peugeot Citroën zegt de auto’s vanaf 2010 op de markt te kunnen brengen maar het prijsverschil tussen een gewone auto en een hybride is nu nog te groot. Het verschil zou tot de helft moeten worden teruggebracht. PSA zegt zich te zullen inzetten voor verlaging van de hybridekosten en heeft daartoe een tweestappenplan opgesteld. Ten eerste wordt er op het gebied van R&D veel aandacht gegeven aan de componenten die duur zijn: het hogespanning-accupakket, de elektromotor-dynamo, de omvormer en het energieterugwinnende remsysteem. En verder wil PSA de expertise van leveranciers en onderzoekcentra bundelen. De Franse regering is om steun gevraagd.