Deze milieuvriendelijke auto draagt bij aan een reductie van het verbruik van fossiele brandstoffen en dus de uitstoot van CO2. Er is gekozen voor het suv-concept omdat die het meest vervuilend is. Het concept koppelt krachtige prestaties en uitstekende functionaliteit aan een extreem laag verbruik (resulterend in 42 kilometer per liter of beter). Samenwerking met een internationaal team van engineers, bedrijven en onderwijsinstellingen moet resulteren in een technisch hoogstaand en goed verkoopbaar concept. Door de keuze voor een open technisch (elektrisch/hybride) platform biedt de conceptauto de mogelijkheid voor brede toepassing. Te denken valt aan meerdere typen motoren, meerdere energiedragers (zoals waterstof) en andere voertuigcomponenten. Op die manier kan een optimale samenwerking met (potentiële) partners tot stand komen. Overigens is het nog niet zover want het doel is in 2009 een prototype te presenteren. Eind juni 2007 moet een prototype als computermodel gereed zijn. Tussentijds wordt de voortgang gepresenteerd tijdens de AutoRAI, op de stand van de Hogeschool Rotterdam.