Met zijn milieustrategie heeft GM een duidelijk doel voor ogen: de wereldwijde diversificatie van de energiemix in plaats van zich te concentreren op individuele technologieën. Op lange termijn zijn ‘nieuwe aandrijvingstechnologieën’ gekwalificeerd als speerpunten. De eerste ecoFlex-auto (een Corsa 1.3 CDTI) wordt gepresenteerd op de IAA in september waar overigens ook de HydroGen4 wordt getoond. Dat is de volgende versie van de door waterstof aangedreven brandstofcelauto. De auto is de Europese versie van de Chevrolet Equinox Fuel Cell en volgend jaar wordt een vloot van tien van deze auto’s ingezet voor een test in het gewone verkeer in Berlijn. Cadillac zal deze herfst een bio-ethanolvariant van de BLS op de markt brengen maar voor de merken Opel/Vauxhall en Chevrolet duurt dat nog tot 2010. Tussen 2007 en 2012 zal GME bovendien zestien nieuwe motorenfamilies met in totaal 93 varianten op de markt brengen, plus tien transmissiefamilies met 48 varianten. Het E-Flex-systeem dat dit jaar door GM werd geïntroduceerd, maakt de inbouw mogelijk van verschillende energiebronnen in een gemeenschappelijk chassis met elektrische aandrijving. Op lange termijn werkt General Motors aan de ontwikkeling en de invoering van de brandstofceltechniek op waterstof. GM heeft hierin al meer dan een miljard dollar geïnvesteerd.