Zuinige technologie van Volvo

Parallel aan Volvo’s ontwikkelingen op het gebied van bio-ethanol en hybride technologie, werkt de Zweedse automaker aan het zuiniger maken van de bestaande aandrijflijnen.

Op de autotentoonstelling van Frankfurt (IAA) in september presenteert Volvo een speciale versie van de C30 met een gemiddeld verbruik van minder dan 4,5 liter per 100 km en een CO2 uitstoot van minder dan 120 gram per kilometer. In Frankfurt introduceren de Zweden tevens een nieuwe automatische versnellingsbak met dubbele koppeling, de zogenaamde PowerShift. Deze bak reduceert het brandstofverbruik ten opzichte van een conventionele automatische versnellingsbak met circa 8 procent en komt al in het voorjaar van 2008 op de markt. Later volgend jaar komt de extra zuinige C30 te koop. De compacte middenklasser is in deze versie voorzien van een 1.6 liter dieselmotor met 105 pk. Volvo’s ingenieurs zijn er in geslaagd het verbruik van de C30 met 1.6 liter nog verder terug te dringen, met zo’n 0,4 liter per 100 kilometer . De C30 is op de volgende vier fronten aangepast: Aerodynamica, rolweerstand, overbrengingsverhoudingen en motor en transmissie. De extra zuinige versie van de C30 krijgt ook een onderscheidend uiterlijk mee, zodat het in één oogopslag duidelijk is om wat voor uitvoering het gaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Zuinige technologie van Volvo - Automobielmanagement.nl

Zuinige technologie van Volvo

Parallel aan Volvo’s ontwikkelingen op het gebied van bio-ethanol en hybride technologie, werkt de Zweedse automaker aan het zuiniger maken van de bestaande aandrijflijnen.

Op de autotentoonstelling van Frankfurt (IAA) in september presenteert Volvo een speciale versie van de C30 met een gemiddeld verbruik van minder dan 4,5 liter per 100 km en een CO2 uitstoot van minder dan 120 gram per kilometer. In Frankfurt introduceren de Zweden tevens een nieuwe automatische versnellingsbak met dubbele koppeling, de zogenaamde PowerShift. Deze bak reduceert het brandstofverbruik ten opzichte van een conventionele automatische versnellingsbak met circa 8 procent en komt al in het voorjaar van 2008 op de markt. Later volgend jaar komt de extra zuinige C30 te koop. De compacte middenklasser is in deze versie voorzien van een 1.6 liter dieselmotor met 105 pk. Volvo’s ingenieurs zijn er in geslaagd het verbruik van de C30 met 1.6 liter nog verder terug te dringen, met zo’n 0,4 liter per 100 kilometer . De C30 is op de volgende vier fronten aangepast: Aerodynamica, rolweerstand, overbrengingsverhoudingen en motor en transmissie. De extra zuinige versie van de C30 krijgt ook een onderscheidend uiterlijk mee, zodat het in één oogopslag duidelijk is om wat voor uitvoering het gaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding