Mercedes zet vaart achter zuinige modellen

Mercedes-Benz wil snel zuiniger versies van volumemodellen op de markt brengen: BleuEFFICIENCY.

De vraag daarbij is of die nieuwe modellen dan duurder mogen zijn of niet. Krijgen ze een bijzondere naam en komt dat ook op de auto te staan? Daarover zou intern nog gediscussieerd worden, zo meldt het Duitse vakblad Automobilwoche. Toch is haast geboden want de eerste van twintig voor dit jaar geplande versies zouden al op de Salon van Genève (6-16 maart) getoond moeten worden. Mercedes-Benz heeft een bericht uitgestuurd waarin men een zuinige C-Klasse aankondigt met de naam BlueEFFICIENCY, als variant op BlueTEC voor de schone diesels. De naam is niet origineel, net zo min als de maatregelen die erachter zitten want die zijn gelijk aan die van het Volkswagen BlueMotion-concept: verbeterde aerodynamica, gewichtsbesparing, andere banden en aangepaste aandrijftechniek. Dat moet tot een brandstofbesparing van twaalf procent leiden. BMW, Audi en Volkswagen hebben al ‘verbruiksgeoptimaliseerde’ versies op de weg. BMW heeft ‘Efficient Dynamics’, Audi noemt de versies ‘e’ en Volkswagen ‘BlueMotion’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mercedes zet vaart achter zuinige modellen - Automobielmanagement.nl

Mercedes zet vaart achter zuinige modellen

Mercedes-Benz wil snel zuiniger versies van volumemodellen op de markt brengen: BleuEFFICIENCY.

De vraag daarbij is of die nieuwe modellen dan duurder mogen zijn of niet. Krijgen ze een bijzondere naam en komt dat ook op de auto te staan? Daarover zou intern nog gediscussieerd worden, zo meldt het Duitse vakblad Automobilwoche. Toch is haast geboden want de eerste van twintig voor dit jaar geplande versies zouden al op de Salon van Genève (6-16 maart) getoond moeten worden. Mercedes-Benz heeft een bericht uitgestuurd waarin men een zuinige C-Klasse aankondigt met de naam BlueEFFICIENCY, als variant op BlueTEC voor de schone diesels. De naam is niet origineel, net zo min als de maatregelen die erachter zitten want die zijn gelijk aan die van het Volkswagen BlueMotion-concept: verbeterde aerodynamica, gewichtsbesparing, andere banden en aangepaste aandrijftechniek. Dat moet tot een brandstofbesparing van twaalf procent leiden. BMW, Audi en Volkswagen hebben al ‘verbruiksgeoptimaliseerde’ versies op de weg. BMW heeft ‘Efficient Dynamics’, Audi noemt de versies ‘e’ en Volkswagen ‘BlueMotion’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding