Dat zegt de topman in een interview met de Britse krant Financial Times, citeert De Telegraaf. Bez, die werkt voor een automerk met een hoge CO2-uitstoot en daardoor flink gestraft gaat worden, noemt de discussie rond CO2 en het milieu "een bedrijf" en "een politieke zaak". “Onze auto’s rijden gemiddeld zo’n tienduizend kilometer per jaar, terwijl andere auto’s 15 duizend tot 25 duizend kilometer rijden,” aldus Dr. Bez. “Ik zou een jaarlijkse emissie aanbevelen, geen uitstoot per kilometer.” Aston Martin is uiterst kwetsbaar omdat de gemiddelde CO2-uitstoot van de sportwagens niet gecompenseerd kan worden met zuinige modellen, aangezien de fabrikant zelfstandig is. Mercedes heeft Smart, terwijl Bugatti én Porsche beschikken over de minder schadelijke modellen van Volkswagen, Seat en Skoda om de gemiddelde uitstoot per autoconcern te verlagen. De EU wil dat het modellengamma van een autoconcern over enkele jaren niet meer dan 130 gram CO2 per kilometer uitstoot. De V8 Vantage zit nu op 358 g/km, de DBS op 421 g/ km. Ter vergelijking, een Peugeot 207 1.4 16V haalt 145 g/km.