Groen rijden belangrijker in zakelijke automarkt

Groen rijden is een trend die zich ook in 2008 sterk voortzet. Zowel werknemer als werkgever zien steeds meer het belang van een groen wagenpark.

Dat blijkt uit de resultaten van het vervolgonderzoek die Heliview presenteerde bij het zesde Fleet Management Congres op 29 mei. Vergeleken met september 2007 stijgt het aandeel bedrijven met een beleid gericht op groene labels, terwijl de weerstand van berijders tegen groen rijden daalt. Ook is de aanwezige kennis van de ondervraagde managers sterk verbeterd.

Bijna de helft van alle bedrijven stelt een groen wagenpark verplicht. Steeds meer bedrijven met een wagenpark betrekken groen rijden in hun beleid ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ (MVO). Bedrijven zien bovendien steeds meer redenen om hun wagenparken te vergroenen. Naast het milieuaspect spelen de kosten vaak mee.Bedrijven en berijders kunnen mede door overheidssubsidies grote bedragen besparen door over te stappen op zuinige auto’s.

Maar liefst 45% van de bedrijven met een wagenpark van meer dan 250 auto’s stelt een groen label verplicht. Ook zijn, vooral door de gunstige bijtelling, de hybride auto’s aan een opmars bezig. Heliview verwacht dat in de nabije toekomst ook de kleinere bedrijven hun wagenpark steeds verder zullen vergroenen.

Het onderzoek onder driehonderd wagenparkbeheerders naar hun inkoopbeleid werd voor de tweede keer uitgevoerd in opdracht van BMW Group Nederland.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Groen rijden belangrijker in zakelijke automarkt - Automobielmanagement.nl

Groen rijden belangrijker in zakelijke automarkt

Groen rijden is een trend die zich ook in 2008 sterk voortzet. Zowel werknemer als werkgever zien steeds meer het belang van een groen wagenpark.

Dat blijkt uit de resultaten van het vervolgonderzoek die Heliview presenteerde bij het zesde Fleet Management Congres op 29 mei. Vergeleken met september 2007 stijgt het aandeel bedrijven met een beleid gericht op groene labels, terwijl de weerstand van berijders tegen groen rijden daalt. Ook is de aanwezige kennis van de ondervraagde managers sterk verbeterd.

Bijna de helft van alle bedrijven stelt een groen wagenpark verplicht. Steeds meer bedrijven met een wagenpark betrekken groen rijden in hun beleid ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ (MVO). Bedrijven zien bovendien steeds meer redenen om hun wagenparken te vergroenen. Naast het milieuaspect spelen de kosten vaak mee.Bedrijven en berijders kunnen mede door overheidssubsidies grote bedragen besparen door over te stappen op zuinige auto’s.

Maar liefst 45% van de bedrijven met een wagenpark van meer dan 250 auto’s stelt een groen label verplicht. Ook zijn, vooral door de gunstige bijtelling, de hybride auto’s aan een opmars bezig. Heliview verwacht dat in de nabije toekomst ook de kleinere bedrijven hun wagenpark steeds verder zullen vergroenen.

Het onderzoek onder driehonderd wagenparkbeheerders naar hun inkoopbeleid werd voor de tweede keer uitgevoerd in opdracht van BMW Group Nederland.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding