Over het algemeen hechten vrouwen vaker dan mannen belang aan de labels voor auto’s (81 versus 71%). Ter vergelijking: voor huishoudelijke apparaten is de score  92 om 80% en voor woningen 51 versus 44%. Hoog opgeleiden (80%) hechten meer dan laag opgeleiden (69%) waarde aan een label voor auto’s.

Dat blijkt uit onderzoek dat Gijrath Media Groep deed voor de lancering van zijn nieuwe groene glossy Green.2. Het onderzoek is uitgevoerd door Ruigrok|NetPanel. Centraal staat hoe milieubewust Nederlanders zijn, en AM haalt daar de belangrijkste conclusies over auto’s en autogebruik uit.

* Om groener te worden, is de meerderheid van de Nederlanders bereid om de auto te laten staan en in te ruilen voor het openbaar vervoer;

* Iets meer dan de helft gaat niet meer met de eigen auto de weg op als het openbaar vervoer helemaal gratis is;

* Maar slechts een heel klein deel, vijf procent, doet aan autodelen (bijvoorbeeld Greenwheels, betaald en georganiseerd dus). De meeste Nederlanders zijn niet bereid om aan autodelen te doen;

* Ouderen zijn over het algemeen milieubewuster dan jongeren, en hoogopgeleiden meer dan laagopgeleiden;

* De meeste Nederlanders zijn niet bereid om vijf 5 cent per liter brandstoftoeslag te betalen of te betalen voor CO2-compensatie bij het huren van een auto )of vlucht);

* 71% vindt het terecht dat vervuilende auto’s extra belast worden.