Audi biedt de vernieuwde A6 aan met een keuze uit zes benzinemotoren en vier diesels. Het programma start met een 2.0 TFSI met 125 kW/170 pk (B-label). Een interessante nieuwkomer is de V6 3.0 TFSI met 213 kW/290 pk, die zijn kracht deels aan een compressor ontleent. Daarmee staat de T in de typeaanduiding niet langer alleen voor Turbo, maar voor druklading in het algemeen.

Maar op dieselgebied is er ook nieuws. De basisversie gaat als 2.0 TDIe door het leven en toont zich met een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100 km als een zeer spaarzame sedan en krijgt daarom een A-label. Dit weet de TDIe te bereiken door een pakket van maatregelen, zoals een verlaagd onderstel, een aangepaste versnellingsbak, een schakelindicator en een intelligente stuurbekrachtigingspomp en dynamo. Het is eigenlijk de BlueMotion-versie van Audi.

Aan de andere kant staat na de RS6 Avant binnenkort ook de RS6 limousine in de showroom. Zijn V10 Biturbo levert 426 kW/580 pk en is goed voor een koppel van 650 Nm. Bij deze auto noemt Audi het milieulabel niet.