"We bekijken tal van opties", zei Ulrich Kranz, leider van Project-i tijdens een persconferentie in Genève. Project-i werd twee jaar geleden in gang gezet voor de ontwikkeling van vervoer in supergrote steden, zoals Los Angeles, New York, Londen, Parijs, Barcelona, Tokio, Shanghai en Mexico City. In het kader van Project-i is de elektrische Mini E, die op de LA Auto Show in november werd onthuld, speciaal ontwikkeld om ervaring op te doen met elektrische aandrijving.  Daartoe worden deze maand vijfhonderd exemplaren ingezet in Los Angeles (250), New York (200) en Berlijn (50). Tijdens een persconferentie in Genève over het totale pakket maatregelen in het kader van EfficientDynamics zei BMW dat ook München in de test gaat meelopen met vijftien auto’s.
Over de definitieve vorm van het ideale vervoer in de megasteden wil BMW nog niets kwijt. Maar zeker is dat er verschillende opties worden bekeken omdat het karakter van deze steden totaal kan verschillen. Zo is Barcelona met zijn kleine, nauwe straatjes de tegenhanger van Los Angeles waar veel langere afstanden worden gereden.
Daaruit kan worden geconcludeerd, dat BMW mogelijk verder borduurt op de BMW C1, de overdekte motorfiets, maar ook op de Mini E, terwijl een driewieler evenmin is uitgesloten.