Eerste auto Bright Automotive is plug-in hybrid

Bright Automotive zal een concept van een plug-in hybride onthullen op 21 april op Capitol Hill in Washington. De auto heeft de naam Idea gekregen ‘vanwege zijn rol in het veranderen van transport in Amerika’.

"En ook om te zorgen dat we toekomst krijgen met meer duurzame energie", aldus John Waters, de ceo van Bright Automotive, een nieuwe automobielbouwer in Anderson in de staat Indiana. De plug-in hybrid heeft een verbruik van 100 mpg, ofwel 1 op 42. Naar eigen zeggen heeft Bright het meest ervaren team in de industrie op het gebied van hybride en elektrische aandrijving. Waters ontwikkelde een accupakket voor GM eerste elektrische auto, de EV1, die in de jaren negentig uitkwam maar jammerlijk mislukte. Andere managers en ingenieurs hebben jaren gewerkt voor grote autofabrikanten en toeleveranciers. Bright zal eind 2012 starten met de productie van de Idea in een aantal van vijftigduizend eenheden per jaar. Daartoe zal het bedrijf in 2013 zo’n vijfduizend banen hebben gecreëerd.

De Idea zal worden gebouwd met lichtgewicht materialen, heeft een gunstige aerodynamica en banden met lage rolweerstand. De auto kan 48 kilometer volledig elektrisch rijden voordat naar hybrid mode wordt overgeschakeld voor 645 kilometer. Voor een ritje van tachtig gebruikt de Idea nog geen twee liter benzine, claimt Bright.

 

 

Eerste auto Bright Automotive is plug-in hybrid - Automobielmanagement.nl

Eerste auto Bright Automotive is plug-in hybrid

Bright Automotive zal een concept van een plug-in hybride onthullen op 21 april op Capitol Hill in Washington. De auto heeft de naam Idea gekregen ‘vanwege zijn rol in het veranderen van transport in Amerika’.

"En ook om te zorgen dat we toekomst krijgen met meer duurzame energie", aldus John Waters, de ceo van Bright Automotive, een nieuwe automobielbouwer in Anderson in de staat Indiana. De plug-in hybrid heeft een verbruik van 100 mpg, ofwel 1 op 42. Naar eigen zeggen heeft Bright het meest ervaren team in de industrie op het gebied van hybride en elektrische aandrijving. Waters ontwikkelde een accupakket voor GM eerste elektrische auto, de EV1, die in de jaren negentig uitkwam maar jammerlijk mislukte. Andere managers en ingenieurs hebben jaren gewerkt voor grote autofabrikanten en toeleveranciers. Bright zal eind 2012 starten met de productie van de Idea in een aantal van vijftigduizend eenheden per jaar. Daartoe zal het bedrijf in 2013 zo’n vijfduizend banen hebben gecreëerd.

De Idea zal worden gebouwd met lichtgewicht materialen, heeft een gunstige aerodynamica en banden met lage rolweerstand. De auto kan 48 kilometer volledig elektrisch rijden voordat naar hybrid mode wordt overgeschakeld voor 645 kilometer. Voor een ritje van tachtig gebruikt de Idea nog geen twee liter benzine, claimt Bright.