Gomecsys doet mee aan wedstrijd X Prize

De ontwikkelaar van de motor met variabele slag en compressieverhouding uit Naarden gaat met twee auto’s in de mainstream-klasse deelnemen aan de Progressive Insurance Automotive X Prize.

Gomecsys wil met de deelname zijn zeer doorontwikkelde zuinige GoEngine laten zien. De simpele maar revolutionaire techniek van de GoEngine brengt het brandstofverbruik met vijftig procent terug in vergelijking met een moderne viercilindermotor met hetzelfde vermogen. Bovendien zijn de productiekosten een kwart lager. De versie van 1,0 liter met compressor met 200 pk wordt gedemonstreerd in een Mercedes C-Klasse. Een variant van 0,8 liter (150 pk) wordt gebruikt in een Alfa Romeo Mito.
De GoEngine kan draaien op een compressieverhouding van 20:1 bij lage snelheden maar de compressieverhouding kan traploos worden verlaagd naar 7:1 waarmee een laaddruk van drie bar mogelijk is. Daarmee levert de motor enorm veel vermogen zonder te gaan pingelen.

Uitvinder en ontwikkelaar Bert de Gooijer is druk bezig zijn product bij fabrikanten onder te brengen. "Wij brengen ons product onder de aandacht van autofabrikanten over de hele wereld. Je kunt het principe gebruiken in alle soorten motoren, van eencilinders tot en met V8-motoren. De wedstrijd X Prize is een mooi platform om te laten zien wat er mogelijk is."
De doelstelling van Progressive Insurance Automotive X Prize, een project van X Prize Foundation, is de totstandkoming van een generatie superzuinige auto’s aan te jagen. Er wordt tien miljoen dollar aan prijzengeld uitgereikt aan het teams die de wedstrijd voor schone, productierijpe voertuigen die zuiniger zijn dan 100 mpg.

Zie: www.gomecsys.com

Zie: www.progressiveautoxprize.org  

Gomecsys doet mee aan wedstrijd X Prize - Automobielmanagement.nl

Gomecsys doet mee aan wedstrijd X Prize

De ontwikkelaar van de motor met variabele slag en compressieverhouding uit Naarden gaat met twee auto’s in de mainstream-klasse deelnemen aan de Progressive Insurance Automotive X Prize.

Gomecsys wil met de deelname zijn zeer doorontwikkelde zuinige GoEngine laten zien. De simpele maar revolutionaire techniek van de GoEngine brengt het brandstofverbruik met vijftig procent terug in vergelijking met een moderne viercilindermotor met hetzelfde vermogen. Bovendien zijn de productiekosten een kwart lager. De versie van 1,0 liter met compressor met 200 pk wordt gedemonstreerd in een Mercedes C-Klasse. Een variant van 0,8 liter (150 pk) wordt gebruikt in een Alfa Romeo Mito.
De GoEngine kan draaien op een compressieverhouding van 20:1 bij lage snelheden maar de compressieverhouding kan traploos worden verlaagd naar 7:1 waarmee een laaddruk van drie bar mogelijk is. Daarmee levert de motor enorm veel vermogen zonder te gaan pingelen.

Uitvinder en ontwikkelaar Bert de Gooijer is druk bezig zijn product bij fabrikanten onder te brengen. "Wij brengen ons product onder de aandacht van autofabrikanten over de hele wereld. Je kunt het principe gebruiken in alle soorten motoren, van eencilinders tot en met V8-motoren. De wedstrijd X Prize is een mooi platform om te laten zien wat er mogelijk is."
De doelstelling van Progressive Insurance Automotive X Prize, een project van X Prize Foundation, is de totstandkoming van een generatie superzuinige auto’s aan te jagen. Er wordt tien miljoen dollar aan prijzengeld uitgereikt aan het teams die de wedstrijd voor schone, productierijpe voertuigen die zuiniger zijn dan 100 mpg.

Zie: www.gomecsys.com

Zie: www.progressiveautoxprize.org