De auto krijgt een actieradius van 130 kilometer door de lithium-ion accu’s. Met de Ion, wereldpremière op de komende IAA in Frankfurt breidt PSA zijn gamma uit met een nieuw soort auto. Eind 2010 zal Peugeot dan ook één van de eerste fabrikanten zijn die een volelektrisch aangedreven auto op de Europese markt brengt: de Ion. Deze elektrisch aangedreven auto is een van de PSA-versies van de  Mitsubishi Motors Company (MMC). De auto is bedoeld voor particulieren en fleetowners.

De stad is bij uitstek het speelveld voor de Ion. Deze vierdeurs auto met vier zitplaatsen is 3,48 meter lang. Deze volektrisch aangedreven Peugeot levert een maximum vermogen van 47 kW (64 pk) en een koppel van 180 Nm. De lithium-ion-accu’s zijn via een gewoon stopcontact in zes uur volledig opgeladen. Bij snelladen zijn de accu’s na een half uur al voor tachtig procent geladen. De auto is bovendien uitgerust met één van de nieuwste data-communicatiesystemen. Dat biedt de mogelijkheid om in geval van nood rechtstreeks contact op te nemen met Peugeot Urgence (de auto wordt gelokaliseerd en de hulpdiensten worden gewaarschuwd) maar ook om informatie door te sturen naar wagenparkbeheerders zoals de staat van accu, verreden kilometers, kilometers tot eerstvolgende onderhoud enzovoorts.

Peugeot zegt tot op de dag van vandaag nog steeds de fabrikant te zijn die de meeste zev’s (zero emission vehicles) ter wereld heeft verkocht met de 106 Electrique in de jaren 1995 en 2003. Op grond daarvan heeft Peugeot duidelijke ambities om zijn positie als belangrijke speler in de markt voor elektrische auto’s verder te versterken.