Hij wilde niet zeggen of dit een elektrische versie is van de R8. Ogertschnig:  "Deze studie is een echte sportieve auto met de sportgenen van Audi en de efficiëntie die je van ons merk mag verwachten." De inmiddels vrijgegeven tekening van de achterkant van de e-tron laat zien dat we inderdaad een lage en brede sportwagen à la R8 kunnen verwachten. Ook mogen we ervan uitgaan dat de elektrische auto vierwielaandrijving heeft en Audi’s aluminium spaceframe (ASF), dat uiteraard gunstig is voor de gewichtsbesparing van zo’n elektrische auto. Behalve de e-tron zal Audi ook de spiderversie van de R8 onthullen, naast de S5 Sportback, de A3 1.2 TFSI en de A4 quattro met de nieuwe drieliter TDI clean diesel motor die in de Q7 debuteerde en een extreem lage NOx-uitstoot heeft.

Ook Porsche’s nieuwe ceo Michael Macht heeft gezegd dat Porsche ‘uiteindelijk ook een elektro-sportwagen zal bouwen’. Het is logisch te veronderstellen dat het zal gaan om de technologie van de Audi e-tron in een Porsche-jasje.