Audi verkiest ontwerp TU Eindhoven tot beste

Tijdens de Audi Contest Formula Student electric 2010 is het ontwerp van University Racing Eindhoven uitgeroepen tot het beste elektrische Formula Student ontwerp.

Formula Student is een internationale competitie voor universiteiten en hogescholen. Er doen zo’n 450 teams aan mee. Alle aspecten van automotive engineering komen erin samen. Formula Student bestaat uit acht officiële evenementen verspreid over de gehele wereld. In 2010 zal er voor de eerste keer een elektrische klasse worden gelanceerd: de Formula Student Electric.

De eerste plek is toegekend aan het Eindhovense team vanwege de toegepaste technieken, ontwerpkeuzes en omdat Eindhoven het verst is in de ontwikkeling van de elektrisch aangedreven racewagen. De URE05e maakt gebruik van een batterijpakket bestaande uit 78 cellen en wordt geregeld door externe controllers. De twee elektromotoren, die zich bevinden in het achterframe van de auto leveren 70 kW (95 pk) met een rendement van negentig procent. Daarnaast is het ontwerp uitgerust met een actief differentieel dat zorgt voor achterwielsturing tijdens onderstuur en overstuur. Met de zege en de steun bij het hoofdkantoor van Audi kan University Racing Eindhoven zich nu opmaken voor de vuurdoop van de URE05e tijdens het evenement in Groot-Brittanië en het opvolgende evenement in Duitsland. (www.universityracing.nl/)

 

Audi verkiest ontwerp TU Eindhoven tot beste - Automobielmanagement.nl

Audi verkiest ontwerp TU Eindhoven tot beste

Tijdens de Audi Contest Formula Student electric 2010 is het ontwerp van University Racing Eindhoven uitgeroepen tot het beste elektrische Formula Student ontwerp.

Formula Student is een internationale competitie voor universiteiten en hogescholen. Er doen zo’n 450 teams aan mee. Alle aspecten van automotive engineering komen erin samen. Formula Student bestaat uit acht officiële evenementen verspreid over de gehele wereld. In 2010 zal er voor de eerste keer een elektrische klasse worden gelanceerd: de Formula Student Electric.

De eerste plek is toegekend aan het Eindhovense team vanwege de toegepaste technieken, ontwerpkeuzes en omdat Eindhoven het verst is in de ontwikkeling van de elektrisch aangedreven racewagen. De URE05e maakt gebruik van een batterijpakket bestaande uit 78 cellen en wordt geregeld door externe controllers. De twee elektromotoren, die zich bevinden in het achterframe van de auto leveren 70 kW (95 pk) met een rendement van negentig procent. Daarnaast is het ontwerp uitgerust met een actief differentieel dat zorgt voor achterwielsturing tijdens onderstuur en overstuur. Met de zege en de steun bij het hoofdkantoor van Audi kan University Racing Eindhoven zich nu opmaken voor de vuurdoop van de URE05e tijdens het evenement in Groot-Brittanië en het opvolgende evenement in Duitsland. (www.universityracing.nl/)