Een grote meerderheid zei dat ze bij de aankoop van een hybride duidelijk voor Duitse merken zouden kiezen. BMW wordt door hen de meeste competentie toegedicht – éénvijfde van de ondervraagde mensen zou een BMW hybride kiezen – terwijl voor Mercedes, Audi of Volkswagen elk zeventien procent zouden scoren.

Hoewel Toyota de langste ervaring heeft met hybride aandrijving, heeft het merk in aanzien sterk ingeboet. Slechts elf procent zou voor een Toyota hybride kiezen en slechts twee procent voor een Lexus.  Ook Honda komt maar op twee procent uit, net als Opel.

Maar Toyota krijgt wel de meeste stemmen als het gaat om elektrische aandrijving. Op de vraag, welke autofabrikant de eerste betaalbare, goed doorontwikkelde en praktische elektrische auto op de markt zal brengen, noemde 28 procent van de deelnemende automobilisten Toyota. VW volgde met 25 procent, met op grotere afstand Mercedes (9 procent), Renault (8), Smart (5), Opel en Audi (elk 4)  en BMW (3  procent).

De bereidheid om op een elektrisch aangedreven auto over te stappen, is sterk toegenomen. 39 procent zegt een elektrische auto te willen kopen, zodra zo’n model betaalbaar is. Daarentegen gelooft  61 procent dat de elektrische auto nog geruime tijd een te geringe actieradius heeft. Voor 74 procent moet een elektrische auto driehonderd kilometer kunnen rijden, omdat hij als eerste auto zal worden ingezet.