De elektrische Quicc DiVa won in juli 2009 nog de verkiezing Auto van de Toekomst. De in Nederland ontwikkelde, elektrisch rijdende bestelauto bleef de Chevrolet Volt en de Think City voor, die op 2 en 3 eindigden. De internetverkiezing Auto van de Toekomst is een initiatief van de website ZERAuto. Maria van der Hoeven, minister van economische zaken zei destijds: ‘Van auto’s als de Quicc DiVa zouden we er in Nederland veel meer moeten hebben. Het is een Nederlands product dat deze publieksprijs meer dan verdient.’

Maar DuraCar is niet verder gekomen dan de productie van een handvol prototypes. ‘Het lag niet aan de klanten, niet aan de partners en niet aan het management’, zegt Steenbakkers. ‘Uiteindelijk lag het eraan dat we net niet op tijd fysiek geld op onze bankrekening hadden staan.’ Steenbakkers zegt dat er een juridisch geschil was waardoor het geld niet op tijd binnenkwam maar wil hier verder niet over uitwijden. ‘De aandelen zijn in oktober verkocht aan een Engelse partij maar door juridische perikelen is het financieel niet doorgekomen.’

Duracar werd in 2007 opgericht door de Limburgse serieondernemer Paul Hamm. Hij bracht het bedrijf later in binnen Econcern, dat vorig jaar ter ziele ging. De curator van Econconcern verkocht Duracar aan de niet met name genoemde Britse investeerder.