De auto is knettergroen in plaats van rood en is voorzien van een systeem dat remenergie terugwint zoals dat werd gedaan in de Formule 1. Met zo’n systeem zou het brandstofverbruik in het gunstigste geval kunnen dalen met 35 procent.

Maar goed, het duurt nog even want pas over drie tot vier jaar zal Ferrari met hybride versies op de markt komen. Dat is nodig, zegt de Italiaanse fabrikant, om te kunnen voldoen aan de strengere toekomstige normen voor CO2-uitstoot. Hybrides scoren in het bijzonder beter in het brandstofverbruik in de stad. Luca di Montezemolo, ceo van Ferrari, zei te hopen dat het Kers-systeem (kinetic energy recovery system) weer opnieuw wordt ingevoerd in de Formule 1-racerij. Deze vorm van mild hybrid was ingevoerd in F1 maar is weer geschrapt voor het huidige seizoen.

De Duitse concurrent Porsche toont in Genève een 918 Spyder die een brandstofverbruik zou kunnen halen van drie liter per honderd kilometer, aldus de sportwagenfabrikant.