China subsidieert elektrische auto met zes tot zeven mille

In China, de grootste automarkt van de wereld, staat een plan op stapel om consumenten weg te lokken bij auto’s met verbrandingsmotoren. Men gaat subsidies van zes- tot zevenduizend euro aanbieden op plug-in hybrides en volelektrische auto’s.

Het Chinese ministerie van financiën heeft op zijn website bekendgemaakt dat China aanzienlijke subsidies gaan verstrekken op de aankoop van een groene auto en op de financiering van een laadpaalinfrastructuur in vijf grote steden.

Volgens analisten is de hoge prijs voor alternatieve auto’s een grote hindernis op de Chinese markt vanwege het grote aandeel van mensen die voor het eerst een auto kopen. Daarom is de markt gevoelig voor prijzen. De regering in Beijing wil de import van olie reduceren en de luchtkwaliteit in de snelgroeiende grote steden Shanghai, Changchun, Shenzhen, Hangzhou en Hefei verbeteren. De regering heeft aangekondigd dat tot vijftigduizend yuan (ongeveer zesduizend euro) subsidie wordt gegeven op een plug-in hybride en zestigduizend (ruim zevenduizend euro) op een volelektrische auto. De subsidie gaat naar beneden nadat de fabrikanten vijftigduizend van dit soort auto’s hebben verkocht.

Plaatselijke Chinese fabrikanten zijn in een concurrentiestrijd verwikkeld om snel elektrische auto’s op de markt te brengen. BYD verkoopt nu al plug-in hybrides.  

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

China subsidieert elektrische auto met zes tot zeven mille - Automobielmanagement.nl

China subsidieert elektrische auto met zes tot zeven mille

In China, de grootste automarkt van de wereld, staat een plan op stapel om consumenten weg te lokken bij auto’s met verbrandingsmotoren. Men gaat subsidies van zes- tot zevenduizend euro aanbieden op plug-in hybrides en volelektrische auto’s.

Het Chinese ministerie van financiën heeft op zijn website bekendgemaakt dat China aanzienlijke subsidies gaan verstrekken op de aankoop van een groene auto en op de financiering van een laadpaalinfrastructuur in vijf grote steden.

Volgens analisten is de hoge prijs voor alternatieve auto’s een grote hindernis op de Chinese markt vanwege het grote aandeel van mensen die voor het eerst een auto kopen. Daarom is de markt gevoelig voor prijzen. De regering in Beijing wil de import van olie reduceren en de luchtkwaliteit in de snelgroeiende grote steden Shanghai, Changchun, Shenzhen, Hangzhou en Hefei verbeteren. De regering heeft aangekondigd dat tot vijftigduizend yuan (ongeveer zesduizend euro) subsidie wordt gegeven op een plug-in hybride en zestigduizend (ruim zevenduizend euro) op een volelektrische auto. De subsidie gaat naar beneden nadat de fabrikanten vijftigduizend van dit soort auto’s hebben verkocht.

Plaatselijke Chinese fabrikanten zijn in een concurrentiestrijd verwikkeld om snel elektrische auto’s op de markt te brengen. BYD verkoopt nu al plug-in hybrides.  

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding