Doel: in kaart brengen hoe de Nederlandse automobilist denkt dat we in 2014 zuiniger rijden, ons geruislozer en efficiënter over de weg bewegen en zodoende veiliger van A naar B komen.

Autorijdend Nederland wordt uitgenodigd om via www.goodyearzeppelin.com zijn of haar mening te geven in wat het grootste onafhankelijke onderzoek onder automobilisten ooit belooft te worden.

De uitvoering ligt in handen van TNS NIPO en de resultaten worden op 2 juli 2010 bekend gemaakt. De deelnemer met het meest originele idee voor brandstofbesparing wint een trip in de Goodyear Zeppelin. De resultaten van het onderzoek worden aangeboden aan de toekomstige minister van Verkeer en Waterstaat.

Het landelijk onderzoek genaamd "Grip op de toekomst" wil peilen hoeveel mensen bereid zijn te betalen om niet in de file te hoeven staan. Een andere vraag is: wat wordt gezien als een groter gevaar op de weg: bellen tijdens het rijden of bumperkleven?
Goodyear denkt zo een duidelijk beeld op te kunnen stellen van de toekomst van het autorijden, gezien door berijders zelf.