Doelgroepen zijn importeurs, dealers, verhuurbedrijven, taxibedrijven en gemeentelijke instanties. Riwax zegt hen gemak, tijdwinst en kwaliteit te bieden.

Afnemers in de automotive branche worden voorzien van chemie en bijbehorende microvezeldoekjes en een handpompspuit. Met die middelen kan volgens Frank Rietberg, directeur van Riwax Nederland, een geoefende medewerker binnen een half uur het in- en exterieur in showroomstaat hebben (inclusief velgen en banden). Rietberg spreekt van "een welkome bijdrage aan een beter rendement in deze zware tijden." Ook ziet hij het milieuvriendelijke concept als probaat middel voor een organisatie om zich te onderscheiden van de concurrentie.

Riwax Waterless Wash is ontwikkeld door het Zwitserse moederbedrijf, vanuit de gedachte het milieu te ontlasten en water te besparen – maar zonder concessies te doen aan het eindresultaat. Voor de particuliere markt heeft Riwax afspraken gemaakt met Spons & Co, dat via een franchiseformule op locatie het in- en exterieur reinigt. Ook hier verloopt de toepassing zonder water. Volgens Rietberg vormt deze deal absoluut geen bedreiging voor de carwashsector, aangezien Spons & Co juist de klant bedient die veelal geen tijd heeft om de auto af te staan of er zelf mee naar de wasstraat te rijden.

Meer hierover in AM12, die vrijdag verschijnt.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding