Honda richt zich komend decennium op compacte auto’s

Honda wil zich de komende tien jaar toeleggen op het ontwikkelen en bouwen van innovatieve, milieuvriendelijke, betaalbare, compacte auto’s. Dat zei ceo Takanobu Ito van Honda tijdens een presentatie over de strategische koers van het merk.

Als uitvloeisel van de toekomstvisie breidt Honda het huidige gamma van hybride voertuigen in Japan gedurende de komende jaren uit met een aantal nieuwe, voornamelijk compacte modellen. Honda werkt momenteel ook aan de ontwikkeling van een kleinere dieselmotor die naast de 2,2-liter i-DTEC-motor leverbaar zal zijn. Deze nieuw ontwikkelde diesel maakt vanaf 2012 zijn opwachting in modellen die bestemd zijn voor de Europese markt. Vanaf 2012 introduceert Honda een nieuwe generatie benzinemotoren en transmissies die brandstofverbruik en emissies zullen verlagen.

Honda introduceert bovendien de EV-neo, een elektrische scooter die voor het eerst te zien was op de Tokyo Motorshow. In eerste instantie wordt de EV-neo aangeboden via een leaseprogramma voor bedrijven dat in december 2010 van start gaat. Na verdere ontwikkeling en kostenreducering  zal de  EV-neo aan het grote publiek worden geïntroduceerd.

In 2011 komt Honda met een nieuw type elektrische motorfiets voor de Chinese markt.

 

Honda richt zich komend decennium op compacte auto’s - Automobielmanagement.nl

Honda richt zich komend decennium op compacte auto’s

Honda wil zich de komende tien jaar toeleggen op het ontwikkelen en bouwen van innovatieve, milieuvriendelijke, betaalbare, compacte auto’s. Dat zei ceo Takanobu Ito van Honda tijdens een presentatie over de strategische koers van het merk.

Als uitvloeisel van de toekomstvisie breidt Honda het huidige gamma van hybride voertuigen in Japan gedurende de komende jaren uit met een aantal nieuwe, voornamelijk compacte modellen. Honda werkt momenteel ook aan de ontwikkeling van een kleinere dieselmotor die naast de 2,2-liter i-DTEC-motor leverbaar zal zijn. Deze nieuw ontwikkelde diesel maakt vanaf 2012 zijn opwachting in modellen die bestemd zijn voor de Europese markt. Vanaf 2012 introduceert Honda een nieuwe generatie benzinemotoren en transmissies die brandstofverbruik en emissies zullen verlagen.

Honda introduceert bovendien de EV-neo, een elektrische scooter die voor het eerst te zien was op de Tokyo Motorshow. In eerste instantie wordt de EV-neo aangeboden via een leaseprogramma voor bedrijven dat in december 2010 van start gaat. Na verdere ontwikkeling en kostenreducering  zal de  EV-neo aan het grote publiek worden geïntroduceerd.

In 2011 komt Honda met een nieuw type elektrische motorfiets voor de Chinese markt.