Autobinck: Think City 7.000 euro in prijs verlaagd

Autobinck Holding nam Elmonet in Eelde over. Elmonet is de importeur van Think City en de (elektrische) Piaggio Porter. De eerste stap die de nieuwe eigenaar zet, is de prijsverlaging van de elektrische Think City met maar liefst zevenduizend euro tot 34 mille. Autobinck gaat verder in zijn Smart-toren in Amsterdam een ev-centrum inrichten.

Autobinck Holding nam het bedrijf Elmonet over en gaat het vestigen aan de Snijdersbergweg in Amsterdam in de Smart-toren die Autobinck daar bezit. Het is de bedoeling er een ev-centrum in te richten dat op 1 november zijn deuren formeel zal openen.

 

Hoewel op het moment meerdere grote fabrikanten bezig zijn met elektrische auto’s, maakt woordvoerder Joost Westhof van Elmonet zich daarover nog niet zoveel zorgen. "Op het moment zijn wij de enige fabrikant die ev’s gewoon in aantallen kan leveren. Nissan heeft de introductie van de Leaf ook alweer uitgesteld. En Think kan gewoon vijfduizend eenheden per jaar produceren." De Elmonet-man is niet zo bang voor de vorming van een nieuw kabinet en de eventuele gevolgen ervan voor elektrische auto’s. "De regeling dat voor ev’s geen bijtelling geldt en dat er geen bpm en geen wegenbelasting wordt betaald, geldt sowieso tot 2014.

Autobinck: Think City 7.000 euro in prijs verlaagd - Automobielmanagement.nl

Autobinck: Think City 7.000 euro in prijs verlaagd

Autobinck Holding nam Elmonet in Eelde over. Elmonet is de importeur van Think City en de (elektrische) Piaggio Porter. De eerste stap die de nieuwe eigenaar zet, is de prijsverlaging van de elektrische Think City met maar liefst zevenduizend euro tot 34 mille. Autobinck gaat verder in zijn Smart-toren in Amsterdam een ev-centrum inrichten.

Autobinck Holding nam het bedrijf Elmonet over en gaat het vestigen aan de Snijdersbergweg in Amsterdam in de Smart-toren die Autobinck daar bezit. Het is de bedoeling er een ev-centrum in te richten dat op 1 november zijn deuren formeel zal openen.

 

Hoewel op het moment meerdere grote fabrikanten bezig zijn met elektrische auto’s, maakt woordvoerder Joost Westhof van Elmonet zich daarover nog niet zoveel zorgen. "Op het moment zijn wij de enige fabrikant die ev’s gewoon in aantallen kan leveren. Nissan heeft de introductie van de Leaf ook alweer uitgesteld. En Think kan gewoon vijfduizend eenheden per jaar produceren." De Elmonet-man is niet zo bang voor de vorming van een nieuw kabinet en de eventuele gevolgen ervan voor elektrische auto’s. "De regeling dat voor ev’s geen bijtelling geldt en dat er geen bpm en geen wegenbelasting wordt betaald, geldt sowieso tot 2014.