Zoiets voedt natuurlijk de speculaties. Ferrari zou de Spider uitvoering van de 458 Italia in Parijs kunnen tonen maar daarvoor is het eigenlijk nog te vroeg (en het goede seizoen niet voor) en de primeur voor de 599 Fiorano Roadster wordt vermoedelijk aan de Amerikanen gegund.

Kortom de ideale setting voor de lancering van een extra zuinige versie van de California. Voor de goede orde: het gaat hierbij niet om een hybride variant. Ferrari wil laten zien wat je via relatief eenvoudige ingrepen (remenergie regeneratie, cilinderuitschakeling, verminderde wrijving, lager gewicht, aërodynamische aanpassingen, montage van banden met lagere rolweerstand) kan bereiken op het gebied van brandstofverbruik. Een soort EfficientDynamics, maar dan op zijn Italiaans.

De presentatie van een groene Ferrari passen binnen de plannen van het merk om ten opzichte van 2007 bij het modellengamma tot een reductie van de CO2-uitstoot van 40 procent te komen. Het HY-Kers systeem blijft hiervoor nog even in de kast omdat deze techniek te kostbaar is voor een instapper als de California. Merkfans zullen misschien niet zitten te wachten op een Ferrari ‘BlueMotion’. Maar een verrassing is het zeker.

Bron: AutoInternationaal.nl