Audi wil in 2020 marktleider zijn in luxe ev-segment

Audi wil in 2020 markleider zijn in het segment van luxe ev’s. Dat heeft Franciscus van Meel, verantwoordelijk voor de elektrische mobiliteitsstrategie van de VW-dochter, gezegd tegen een medewerker van Automotive News.

Daartoe zal successievelijk een aantal hybride en elektrische modellen op de markt worden gezet, waaronder de eerste plug-in in 2014. De plannen van Audi die tot dusver bekend zijn, omvatten het uitbrengen van een hybride A8 en Q5 tegen het eind van volgend jaar. Een hybride A6 volgt dan in 2012, net als een paar dure elektrische modellen, zoals de R8 e-tron.

Van Meel heeft gezegd te verwachten dat in 2020 de verkoop van de e-tron elektrische auto’s een volume zal bereiken van zes cijfers. Om dat te bereiken heeft Audi onlangs een ontwikkelings- en testcentrum voor ev’s bij zijn hoofdkantoor geopend. De investering daarvoor bedroeg 65 miljoen euro. Er zullen waarschijnlijk rond de 850 mensen gaan werken. Volkswagen AG wil dat het concern op de eerste plaats staat vóór het eind van dit decennium en een marktaandeel in het ev-segment wereldwijd van drie procent te hebben bereikt (van tien miljoen exemplaren in 2018). VW komt in 2013 uit met de elektrische Up en de elektrische varianten van Golf en Jetta.

Audi wil in 2020 marktleider zijn in luxe ev-segment - Automobielmanagement.nl

Audi wil in 2020 marktleider zijn in luxe ev-segment

Audi wil in 2020 markleider zijn in het segment van luxe ev’s. Dat heeft Franciscus van Meel, verantwoordelijk voor de elektrische mobiliteitsstrategie van de VW-dochter, gezegd tegen een medewerker van Automotive News.

Daartoe zal successievelijk een aantal hybride en elektrische modellen op de markt worden gezet, waaronder de eerste plug-in in 2014. De plannen van Audi die tot dusver bekend zijn, omvatten het uitbrengen van een hybride A8 en Q5 tegen het eind van volgend jaar. Een hybride A6 volgt dan in 2012, net als een paar dure elektrische modellen, zoals de R8 e-tron.

Van Meel heeft gezegd te verwachten dat in 2020 de verkoop van de e-tron elektrische auto’s een volume zal bereiken van zes cijfers. Om dat te bereiken heeft Audi onlangs een ontwikkelings- en testcentrum voor ev’s bij zijn hoofdkantoor geopend. De investering daarvoor bedroeg 65 miljoen euro. Er zullen waarschijnlijk rond de 850 mensen gaan werken. Volkswagen AG wil dat het concern op de eerste plaats staat vóór het eind van dit decennium en een marktaandeel in het ev-segment wereldwijd van drie procent te hebben bereikt (van tien miljoen exemplaren in 2018). VW komt in 2013 uit met de elektrische Up en de elektrische varianten van Golf en Jetta.