Het model is reeds testklaar en dat betekent dat Rolls-Royce direct na de show aan de slag gaat met praktijktests. Concrete plannen voor productie zijn er evenwel nog niet: met de zogeheten Phantom Experimental Electric (EE) wil het beroemde Britse automerk vooralsnog alleen de reacties van potentiële klanten (en het publiek) peilen. De 102EX, waarvan slecht één exemplaar is gebouwd, ondergaat zijn testprogramma in Europa, het Midden Oosten, Azië en Noord-Amerika. Daar mogen eigenaren van een Rolls-Royce hun mening geven over het model. Zij moeten onder meer uitsluitsel geven over wat een acceptabele actieradius is en of de elektrische Phantom zich ook bij extreme weersomstandigheden smetteloos gedraagt.

"Ik wil me er van overtuigen dat een alternatieve aandrijving het authentieke Rolls-Royce gevoel biedt", zo licht ceo Torsten Müller-Ötvös het testprogramma toe. "Het moet technologie zijn die goed is voor onze klanten en het merk. Bovendien moet het ons op het pad brengen van een duurzame toekomst".
Op de website is meer informatie te vinden over de 102EX, die op 1 maart wordt onthuld.

 

(bron: Autointernationaal)