Volgens het kennisinstituut vinden veel bedrijven het moeilijk duurzaam ondernemen toe te passen in hun organisatie. Klanten kijken echter steeds vaker naar ‘het groene hart’ van bedrijven, zo stelt IvDM. 
Naast een verbeterde band met klanten zou duurzaam ondernemen ook bij kunnen dragen aan geldbesparing. Uit het onderzoek ‘Automotive goes Green’, dat Innovam recent uitvoerde, blijkt dat bijna de helft van de personenauto- en truckbedrijven al activiteiten in duurzaamheid onderneemt. Van die groep wil 50 procent de activiteiten voortzetten; de andere helft weet het nog niet. IvDM wil het onderwerp extra op de kaart zetten en bedrijven in de gehele mobiliteitsbranche de helpende hand bieden.
De campagne Duurzaam Ondernemen is de derde branchevoorlichtingscampagne van IvDM. Eerder zijn al campagnes over brandstoffen en groen onderhoud gehouden. Het instituut heeft een website gelanceerd: duurzaamopweg.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding