De voorlopige overeenkomst houdt in dat BYD de bussen en twee oplaadstations in het eerste kwartaal van 2012 zal afleveren. Frankfurt is de tweede buitenlandse afnemer van de elektrische bus. Afgelopen maart kwamen de Chinezen overeen om twee bussen te leveren aan Kopenhagen. De bussen, die in China K9 heten en in Duitsland als eBUS-12 door het leven zullen gaan, worden ingezet  als shuttles op de luchthaven Frankfurt en voor openbaar vervoer naar de Gateway Garden van de stad.

De bussen zijn 12 meter lang en 2,5 m breed en zijn voorzien van BYD’s lithium-ion accu’s, waarmee ze een actieradius hebben van 250 km bij een maximum snelheid van 70 km/u. BYD gebruikt wielmotoren en omdat er geen assen zijn, ligt de vloer lager dan gebruikelijk. Op het dak van de bussen liggen zonnepanelen die zonne-energie omzetten in elektriciteit, die wordt opgeslagen in de li-ion accu’s. BYD is de eerste fabrikant die een elektrische bus bouwt voor langere afstanden en kreeg eerder een order om driehonderd bussen te leveren voor de 2011 International Universiade Games in Shenzhen.