Toyota sponsort de Ecomobiel omdat het merk wil laten zien al veertig jaar bezig te zijn met het streven naar nul uitstoot, towards zero emissions heet dat. "Dat gaat stap voor stap, maar het volgen van de consistente lijn heeft ervoor gezorgd dat we inmiddels wereldwijd bekend zijn met de hybride techniek waarmee Toyota de toon heeft gezet. Nu komt de plug-in hybrid (phev), die 49 gram per kilometer uitstoot en die zowel op Ecomobiel als op de IAA Frankfurt zal staan. Op termijn komen we uit bij fuel cell hybrid vehicle." Dat Toyota succesvol is met z’n consistente beleid, heeft een duidelijk effect op merkimago en merkbeleving. Sinds deze zomer voert Toyota de wereldwijde Best Global Green Brands-ranglijst aan van het merkenadviesbureau Interbrand. Op 2 en 3 staan 3M en Siemens. Volkswagen en Honda staan ook in de toptien.
De Ecomobiel 2011 is in principe een vakbeurs. Maar op de avond van 27 september is er vanaf 17.00 uur ook de mogelijkheid voor het publiek de beurs te bezoeken. Inschrijven gaat via de website.

 

 

 

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding