De Kangoo ZE  is een volelektrische bestelwagen voor een betaalbare prijs, tenminste, dat vindt Renault. Het dure accupakket moet daarbij wel apart gehuurd worden. Hij is ook leverbaar in een maxi-versie met twee en vijf zitplaatsen en heeft dezelfde praktische kwaliteiten als de versie met verbrandingsmotor: eenzelfde laadruimte van 2,4 tot 4,0 kubieke meter en hetzelfde laadvermogen van 650 kilogram.

Renault produceert deze auto op dezelfde productielijn als de versie met verbrandingsmotor, in de fabriek Maubeuge Construction Automobile in het noorden van Frankrijk. Hij lift mee op de aanwezige knowhow van het leveranciersbestand en het logistieke netwerk van de huidige Kangoo. De fabriek van Maubeuge produceert al twintig jaar bedrijfswagens en kan zich altijd aanpassen aan de vraag van de markt en de diversiteit die bij dit type auto’s hoort (korte versies, lange versies, gesloten of open uitvoeringen, enz.). Hierdoor kan Renault het startkapitaal voor het programma beperken en een snelle productiestart maken met behoud van een bijzonder hoog kwaliteitsniveau. "De eerste elektrische auto’s van Renault worden binnenkort afgeleverd.  De dealerorganisatie is getraind om elektrische auto’s te verkopen en te onderhouden, met een volledig aanbod dat bestaat uit de auto, de huur van de batterijen, het opladen en een pakket services", aldus directeur  Thierry Koskas van het ZE-Programma.