Dat meldt de website ZERauto.nl. Volgens de initiatiefnemers Edvard Hendriksen (27) en Ruud Zandvliet (28) biedt de Amsterdamse taximarkt veel kansen voor milieu- en budgetvriendelijk vervoer: "Nergens in Europa zijn taxi’s zo duur als in Amsterdam. Bovendien  voldoet de Amsterdamse luchtkwaliteit niet aan Europese normen en de gemeente moet de luchtkwaliteit verbeteren voor 2015. Vooral het verkeer is een belangrijke bron van luchtvervuiling. Ev’s zijn wat ons betreft de oplossing."

De taxi’s laden ’s nachts op aan de openbare opladers in de binnenstad. Overdag maken de chauffeurs gebruik van de snelladers. Samen met Koninklijke BAM werken de twee ondernemers aan een eigen snellaadinfrastructuur: "We hebben nu een laadpunt op de Zuidas, maar over enkele maanden openen we in samenwerking met BAM en Zuidpark de grootste laadhub van Europa." Andere partners zijn Greenchoice (met een minderheidsbelang van dertig procent), LeasePlan, Nissan, Vodafone, Stichting DOEN en Zuidpark.

TaxiI-E richt zich in de beginfase vooral op de zakelijke markt. Aan de Zuidas zijn enkele grote bedrijven als klant binnengehaald: accountants- en notariskantoor Allen & Overy, Mexx en PwC. Dat neemt niet weg dat particulieren een leeg Taxi-E-voertuig op straat kunnen aanhouden als dat toevallig langs komt rijden. De prijs van TAXI-E ligt, naar eigen zeggen, niet hoger dan die van andere taxibedrijven.  Reserveren van de elektrische taxi’s kan nu alleen via de website en de telefoon. In 2012 komt er een reserveer-app. (bron: ZERauto.nl)