Een wereldreis als deze wordt voor het eerst verreden met een in massa geproduceerde elektrische auto. Deze reis duurt volgens de planning tweehonderd dagen. In totaal rijden Degon en Guy 25 duizend  elektrische kilometers door zeventien landen.  De C-Zero moet dagelijks worden opgeladen en dat moet, bij een gebrek aan publieke oplaadpunten, meestal bij stopcontacten van de lokale bevolking. Volgens berekeningen van het duo hebben ze aan 250 euro aan stroom voldoende om de wereldreis te voltooien. Gedurende de reis denken ze 250 keer te moeten laden. "We proberen de eerste wereldtocht te maken om de elektrische aandrijving onder de aandacht te brengen. Toen we begonnen met de reis was het best moeilijk, want het vroor zestien graden in Straatsburg. Omdat we het maximale uit de accu’s wilden halen, hebben we geen enkele voorziening in de auto aangesproken. De verwarming bleef uit, dus zaten we met een temperatuur onder het vriespunt in de auto. Rotterdam is  een speciale stop voor ons want hier gaat de auto op de boot naar de VS."

Het tweetal vervolgt na New York de tocht dwars door de VS waarna het aan de westkust weer de boot zal pakken naar Japan. "Na Japan kunnen de grotere problemen ontstaan. Voor Europa en Nederland hebben we een kaart gemaakt waarop staat waar we iedere honderd  kilometer wellicht de auto kunnen opladen. Als we straks in het midden van Kazakhstan, China of Rusland zijn aanbeland, is het nog maar de vraag of mensen hun stroom willen delen om onze Citroën van elektriciteit te voorzien. En zelfs in Amerika kan het al moeilijk worden, want daar zijn grote delen dunbevolkt. "