Interbrand: Toyota opnieuw groenste merk

Toyota staat voor de tweede keer op rij bovenaan de lijst van Interbrand Best Global Green Brands. Het volledig geïntegreerde milieubeleid binnen de Toyota-organisatie en de uitbreiding van de Full Hybrid Prius tot een Prius-familie hebben bijgedragen aan deze positie.

Het merkenadviesbureau Interbrand meet het verschil tussen de publieke perceptie van een bedrijf met betrekking tot het gevoerde milieubeleid – met andere woorden: het groene imago – en de praktijk op basis van publiekelijk beschikbare gegevens. Net als in 2011 eindigde Toyota ook in 2012 op de eerste plaats van de ranglijst.

De totale verkoop van Full Hybrid Toyota’s passeerde in april van dit jaar de mijlpaal van vier miljoen exemplaren wereldwijd, waarvan 430 duizend stuks in Europa. Nederland was vorig jaar goed voor bijna een kwart van de totale Toyota-verkopen van het Full Hybrid-model. Voor dit jaar streeft Toyota in Nederland een verkoopaantal van vijftienduizend Full Hybrids na, zo’n veertig procent van het totaal aantal registraties dat Toyota verwacht.

 De verwachte opmerkelijke stijging van het aantal Full Hybrid-modellen is het gevolg van een verbreding van het Full Hybrid aanbod. Behalve de – onlangs vernieuwde – Full Hybrid Prius en Full Hybrid Auris, bestaat dit uit de pas geïntroduceerde zevenpersoons Prius Wagon en – binnenkort – de Prius Plug-in Hybrid. Die auto is in staat om ongeveer 25 kilometer volledig elektrisch te rijden.  Ook de nieuwe Full Hybrid Yaris zal een belangrijke bijdrage leveren aan de verwachte groei van de modellen in Nederland, verwacht de importeur. De FH-Yaris is dermate zuinig (3,5 l/100 km en 79 g/km CO2-uitstoot) dat hij in Nederland is vrijgesteld van bpm en wegenbelasting en in de lage bijtellingscategorie van veertien procent valt.

Toyota zelf zegt zich te blijven richten op het ontwikkelen van de ultieme eco-auto. Daarbij richt het alles op de vermindering van CO2-uitstoot van het productieproces tot aan de verkoop. Hergebruik en recycling zijn kernpunten binnen de organisatie.

Interbrand: Toyota opnieuw groenste merk - Automobielmanagement.nl

Interbrand: Toyota opnieuw groenste merk

Toyota staat voor de tweede keer op rij bovenaan de lijst van Interbrand Best Global Green Brands. Het volledig geïntegreerde milieubeleid binnen de Toyota-organisatie en de uitbreiding van de Full Hybrid Prius tot een Prius-familie hebben bijgedragen aan deze positie.

Het merkenadviesbureau Interbrand meet het verschil tussen de publieke perceptie van een bedrijf met betrekking tot het gevoerde milieubeleid – met andere woorden: het groene imago – en de praktijk op basis van publiekelijk beschikbare gegevens. Net als in 2011 eindigde Toyota ook in 2012 op de eerste plaats van de ranglijst.

De totale verkoop van Full Hybrid Toyota’s passeerde in april van dit jaar de mijlpaal van vier miljoen exemplaren wereldwijd, waarvan 430 duizend stuks in Europa. Nederland was vorig jaar goed voor bijna een kwart van de totale Toyota-verkopen van het Full Hybrid-model. Voor dit jaar streeft Toyota in Nederland een verkoopaantal van vijftienduizend Full Hybrids na, zo’n veertig procent van het totaal aantal registraties dat Toyota verwacht.

 De verwachte opmerkelijke stijging van het aantal Full Hybrid-modellen is het gevolg van een verbreding van het Full Hybrid aanbod. Behalve de – onlangs vernieuwde – Full Hybrid Prius en Full Hybrid Auris, bestaat dit uit de pas geïntroduceerde zevenpersoons Prius Wagon en – binnenkort – de Prius Plug-in Hybrid. Die auto is in staat om ongeveer 25 kilometer volledig elektrisch te rijden.  Ook de nieuwe Full Hybrid Yaris zal een belangrijke bijdrage leveren aan de verwachte groei van de modellen in Nederland, verwacht de importeur. De FH-Yaris is dermate zuinig (3,5 l/100 km en 79 g/km CO2-uitstoot) dat hij in Nederland is vrijgesteld van bpm en wegenbelasting en in de lage bijtellingscategorie van veertien procent valt.

Toyota zelf zegt zich te blijven richten op het ontwikkelen van de ultieme eco-auto. Daarbij richt het alles op de vermindering van CO2-uitstoot van het productieproces tot aan de verkoop. Hergebruik en recycling zijn kernpunten binnen de organisatie.