BMW gaat de i3 vanaf eind dit jaar, begin volgend jaar op de markt brengen en de i8 in 2014. Maar er zijn natuurlijk bezwaren bij het publiek, met name tegen de beperkte actieradius en het opladen. Daarom gaat BMW een aantal zaken regelen.

Ten eerste komt er in samenwerking met beheerders van parkeergelegenheden en publieke laadstations een systeem dat berijders helpt oplaadstations te vinden. De berijder moet altijd het dichtstbijzijnde laadstation kunnen vinden via de navigatie, het internet en een app voor de smartphone.  Er komt verder een servicebedrijf dat gestrande automobilisten ter plekke verder helpt. Als de auto niet meer verder kan rijden vanwege een lege accu, wordt de accu ter plekke geladen of de auto wordt vervoerd naar de eerste de beste laadgelegenheid. Ten derde gaat BMW de i-modellen integreren in zijn mobiliteitsstrategie, dat betekent onder meer dan de berijder van een ev altijd een auto met verbrandingsmotor kan huren voor langere trips en de berijders krijgen ook toegang tot het DriveNow autodeelconcept. Bovendien komt er het gebruik van ConnectedDrive dat te allen tijde informatie geeft over openbaar vervoer en berijders helpt vervoersopstoppingen in grote steden te voorkomen. (bron: Automotive News Europe)