Test met E Mini in Beieren en Saksen

BMW is met de overhandiging van 25 Mini’s E het eerste praktijkproject gestart in in de deelstaten Beieren en Saksen in het kader van ‘Elektromobiliteit verbindt’. Onder dat motto steunen Beieren en Saksen een grote praktijktest voor de marktintroductie van e-auto’s in Duitsland.

BMW stelt 25 Mini’s E ter beschikking voor privégebruik en voor wagenparken tot januari 2013.  Men wil meer te weten komen over het gedrag van gebruikers van elektrische auto´s. BMW zal in 2013 zijn eerste echte elektrische auto op de markt brengen, namelijk de i3 stadsauto.

In het Duitse vakblad Automobilwoche praat Julian Weber, hoofd van het innovatieproject E-Mobilität bij BMW over de ervaringen tot dusver. De Mini E doet al de sinds 2009 mee in allerlei testprogramma’s in de belangrijkste markten, namelijk Amerika, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Japan en China.  "Daarbij lag de focus op het onderzoek naar het gebruik, naar hoe men omgaat met de beperkte actieradius, de manier van opladen en gedrag met betrekking tot het gebruik. Daaruit blijkt eigenlijk overal dat een Mini E net zo wordt gebruikt als een Mini Cooper of een BMW 1-serie met verbrandingsmotor.  De gebruikers hebben aangegeven dat men ongeveer tachtig procent van de dagelijkse ritten met de volelektrische Mini kan doen. Zouden de nadelen van de kleine bagageruimte en ontbrekende achterbank er niet zijn, zou het zelfs om negentig procent gaan.

Op dit moment loopt de BMW Active-E in Amerika en in Duitsland in testprogramma’s. De focus van het onderzoek ligt daarbij op het testen van de techniek want de gebruikte aandrijfunit en het accupakket zijn dichtbij de productiefase en zullen worden ingezet in de i3.

Volgens Weber heeft BMW inmiddels 16 miljoen testkilometers van klanten verzameld en de uitkomsten zouden grotendeels positief zijn. "De genoemde beperkingen van de Mini E zijn er bij de i3 niet meer dus we zijn ervan overtuigd dat er een doelgroep is voor e-mobiliteit." BMW investeert in de Duitse fabrieken in Wackersdorf, Dingolfing en Leipzig honderden miljoenen in de infrastructuur en zet nieuwe productiemethoden en processen in voor de serieproductie.    

Reacties

Als aanvulling kunnen wij melden dat er ook een 30 tal BMW Active E’s in Nederland rijden bij onze zakelijke relaties. Dit vooral om hierin ook kennis op te doen en met elkaar te delen.

Geplaatst door: Ton de Rooy op

hoeveel kost die hele mini E? ik kan het nergens vinden?

Geplaatst door: willemijn op
Test met E Mini in Beieren en Saksen - Automobielmanagement.nl

Test met E Mini in Beieren en Saksen

BMW is met de overhandiging van 25 Mini’s E het eerste praktijkproject gestart in in de deelstaten Beieren en Saksen in het kader van ‘Elektromobiliteit verbindt’. Onder dat motto steunen Beieren en Saksen een grote praktijktest voor de marktintroductie van e-auto’s in Duitsland.

BMW stelt 25 Mini’s E ter beschikking voor privégebruik en voor wagenparken tot januari 2013.  Men wil meer te weten komen over het gedrag van gebruikers van elektrische auto´s. BMW zal in 2013 zijn eerste echte elektrische auto op de markt brengen, namelijk de i3 stadsauto.

In het Duitse vakblad Automobilwoche praat Julian Weber, hoofd van het innovatieproject E-Mobilität bij BMW over de ervaringen tot dusver. De Mini E doet al de sinds 2009 mee in allerlei testprogramma’s in de belangrijkste markten, namelijk Amerika, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Japan en China.  "Daarbij lag de focus op het onderzoek naar het gebruik, naar hoe men omgaat met de beperkte actieradius, de manier van opladen en gedrag met betrekking tot het gebruik. Daaruit blijkt eigenlijk overal dat een Mini E net zo wordt gebruikt als een Mini Cooper of een BMW 1-serie met verbrandingsmotor.  De gebruikers hebben aangegeven dat men ongeveer tachtig procent van de dagelijkse ritten met de volelektrische Mini kan doen. Zouden de nadelen van de kleine bagageruimte en ontbrekende achterbank er niet zijn, zou het zelfs om negentig procent gaan.

Op dit moment loopt de BMW Active-E in Amerika en in Duitsland in testprogramma’s. De focus van het onderzoek ligt daarbij op het testen van de techniek want de gebruikte aandrijfunit en het accupakket zijn dichtbij de productiefase en zullen worden ingezet in de i3.

Volgens Weber heeft BMW inmiddels 16 miljoen testkilometers van klanten verzameld en de uitkomsten zouden grotendeels positief zijn. "De genoemde beperkingen van de Mini E zijn er bij de i3 niet meer dus we zijn ervan overtuigd dat er een doelgroep is voor e-mobiliteit." BMW investeert in de Duitse fabrieken in Wackersdorf, Dingolfing en Leipzig honderden miljoenen in de infrastructuur en zet nieuwe productiemethoden en processen in voor de serieproductie.    

Reacties

Als aanvulling kunnen wij melden dat er ook een 30 tal BMW Active E’s in Nederland rijden bij onze zakelijke relaties. Dit vooral om hierin ook kennis op te doen en met elkaar te delen.

Geplaatst door: Ton de Rooy op

hoeveel kost die hele mini E? ik kan het nergens vinden?

Geplaatst door: willemijn op