Paul Harms leidt Better Place Nederland

Paul Harms is de nieuwe ceo van Better Place Nederland. Harms verliet ruim een jaar geleden Athlon Nederland om zich te oriënteren op een nieuwe baan.

Het Amerikaans-Israelisch bedrijf Better Place komt met een laadconcept waarbij een leeg accupakket van een elektrische auto op een wisselstation binnen enkele minuten automatisch kan worden vervangen door een volle set.

Het eerste batterijwisselstation is vandaag op Schiphol geopend door minister Maxime Verhagen van Economische Zaken en Shai Agassi, de oprichter en ceo van Better Place. Daarbij werd ook de bouw van een tweede wisselstation in Amsterdam aangekondigd. Tien Renault Fluence Z.E. taxi’s van drie verschillende taxibedrijven kunnen hier voortdurend hun batterijen wisselen.

Agassi wil niet wachten tot de laatste druppel olie is verbruikt. "Kijk naar de historie: het einde van het Stenen Tijdperk werd niet ingeluid omdat er geen stenen meer waren, maar omdat we ze niet meer nodig hadden. Zo gaat het ook met de olie."

"We zullen laten zien dat het gebruik van elektrische auto’s niet beperkt hoeft te zijn tot korte ritten", aldus Agassi. "Met dit project tonen we aan dat ook auto’s die veel kilometers maken, zoals de taxi’s op Schiphol, de overstap naar elektrisch rijden kunnen maken." In Nederland zouden uiteindelijk zo’n veertig wisselstations gebouwd moeten worden voor een landelijk netwerk. Op welke termijn die gerealiseerd moeten worden is nog niet vastgesteld. Harms buigt zich over de financiering en uitvoering. Het gaat dan om uiteenlopende partijen, zoals overheden, banken, leasemaatschappijen, energieleveranciers en andere bedrijven. "Het is een prachtige klus. Iedereen begrijpt dat onze mobiliteit duurzamer moet en dat deze oplossing werkt." Paul Harms verliet vorig jaar juli Athlon Nederland waar hij vanaf 2010 de leiding had. Daarvoor leidde Harms zijn eigen leasemaatschappij in Spanje, die hij verkocht aan Athlon.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Paul Harms leidt Better Place Nederland - Automobielmanagement.nl

Paul Harms leidt Better Place Nederland

Paul Harms is de nieuwe ceo van Better Place Nederland. Harms verliet ruim een jaar geleden Athlon Nederland om zich te oriënteren op een nieuwe baan.

Het Amerikaans-Israelisch bedrijf Better Place komt met een laadconcept waarbij een leeg accupakket van een elektrische auto op een wisselstation binnen enkele minuten automatisch kan worden vervangen door een volle set.

Het eerste batterijwisselstation is vandaag op Schiphol geopend door minister Maxime Verhagen van Economische Zaken en Shai Agassi, de oprichter en ceo van Better Place. Daarbij werd ook de bouw van een tweede wisselstation in Amsterdam aangekondigd. Tien Renault Fluence Z.E. taxi’s van drie verschillende taxibedrijven kunnen hier voortdurend hun batterijen wisselen.

Agassi wil niet wachten tot de laatste druppel olie is verbruikt. "Kijk naar de historie: het einde van het Stenen Tijdperk werd niet ingeluid omdat er geen stenen meer waren, maar omdat we ze niet meer nodig hadden. Zo gaat het ook met de olie."

"We zullen laten zien dat het gebruik van elektrische auto’s niet beperkt hoeft te zijn tot korte ritten", aldus Agassi. "Met dit project tonen we aan dat ook auto’s die veel kilometers maken, zoals de taxi’s op Schiphol, de overstap naar elektrisch rijden kunnen maken." In Nederland zouden uiteindelijk zo’n veertig wisselstations gebouwd moeten worden voor een landelijk netwerk. Op welke termijn die gerealiseerd moeten worden is nog niet vastgesteld. Harms buigt zich over de financiering en uitvoering. Het gaat dan om uiteenlopende partijen, zoals overheden, banken, leasemaatschappijen, energieleveranciers en andere bedrijven. "Het is een prachtige klus. Iedereen begrijpt dat onze mobiliteit duurzamer moet en dat deze oplossing werkt." Paul Harms verliet vorig jaar juli Athlon Nederland waar hij vanaf 2010 de leiding had. Daarvoor leidde Harms zijn eigen leasemaatschappij in Spanje, die hij verkocht aan Athlon.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding