Onder druk van de politiek moeten verbrandingsmotoren steeds efficiënter worden, dat wil zeggen een lagere CO2-uitstoot en een lagere uitstoot van fijnstof, NOx etc. Naast de politieke druk om een verhoogde efficiëntie te bereiken komen er meer alternatieve krachtbronnen beschikbaar die op dit gebied een voorsprong hebben. Er is een aantal uiteenlopende mogelijkheden om brandstofverbruik en uitstoot te laten dalen, zoals variabele kleptiming en lift, downsizing met turbo en hybride-technieken.

Naast het belang van de verhoogde efficiency zijn de kosten per gram besparingseenheid van groot belang. Een start-stop systeem kost per gram CO2-besparing bijvoorbeeld minder dan een full-hybrid systeem.

Tijdens de workshop geven sprekers van gerenommeerde organisaties een presentatie over de stand van de techniek op hun gebied. Tevens presenteren zij trends en een toekomstvisie: welke technologieën zijn het meest kansrijk? De diverse technologieën komen na de presentaties uitgebreid aan bod in de forumdiscussie. Kennis van state-of-the art technologie gekoppeld aan een toekomstvisie is van evident belang om strategieën voor de toekomst te bepalen voor zowel de OEM’s, als de Tiers ½, 1, 2 en 3.

Klik HIER voor het programma.

Klik HIER om u aan te melden.