Volgens een bericht in het Duitse vakblad Automobilwoche zou Daimler (Mercedes-Benz) op dit moment geen mogelijkheid zien de auto tegen een concurrerende prijs op de markt te brengen. Daarom zoekt men naar partners en men zou dicht voor een overeenkomst staan met Ford en met Renault-Nissan, aldus een woordvoerder. De waterstofaandrijving van Daimler is technisch klaar voor productie. Maar om tot hogere aantallen te komen (en daarmee tot lagere prijzen) moet het aandrijfpakket zo worden samengesteld dat het ook kan worden ingebouwd in auto’s van de samenwerkingspartners.  Het is te verwachten dat Nissan ook de architectuur voor de voorwielaandrijving van de B-Klasse zal overnemen.

Stuttgart komt hiermee voor de tweede keer terug op de ingezette strategie voor alternatieve aandrijvingen. De voor 2014 aangekondigde B-Klasse met range extender is al eerder geschrapt en door een batterijelektrische auto vervangen. Ondanks de moeilijkheden dit soort auto’s winstgevend te kunnen verkopen, houdt Daimler er zeker aan vast. Vooral in Amerika heeft men de emissieloze auto’s nodig om aan de norm van de gemiddelde uitstoot van de vloot te kunnen voldoen.