Dat zei topman Harald Krüger in Automobilwoche. Krüger is sinds april in de raad van bestuur verantwoordelijk voor de productie, als opvolger van Frank-Peter Arndt.  Krüger verwacht dat de meeste afzet van de i3 zal worden gerealiseerd in Europa, de VS en Canada. In Europa ziet hij het meest in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, België, Nederland en Zwitserland. 

BMW heeft 655 miljoen euro geïnvesteerd in de fabrieken voor de carrosserie van carbon (cfk) en de productielocaties voor e-mobiliteit in Landshut en Dingolfing.  Volgens analisten heeft BMW  zo’n anderhalf miljard geïnvesteerd in BMW i, sinds de start van het programma in 2007. "De initiële kosten voor de ontwikkeling en voor de productie van BMW i hebben we in de afgelopen jaren al verwerkt", beweert Krüger. Hij zegt bovendien dat de accupakketten voor BMW niet zo duur zijn als in de branche wel wordt aangenomen. "Door het lage gewicht van de auto hebben we niet zo’n grote capaciteit nodig." De kosten van de productie van een cfk-carrosserie worden sterk gedrukt door het feit dat er slecht een derde deel van het aantal onderdelen nodig is, in vergelijking met een traditionele carrosserie. "We hebben voor de carbon-carrosseriebouw maar de helft van de productieoppervlakte nodig."

Ook het thema actieradius blijft terugkomen maar Krüger benadrukt dat twintig miljoen testkilometers inmiddels wel hebben aangetoond  dat een actieradius van 150 kilometer voldoende is voor de dagelijkse gang van zaken voor het overgrote deel van de klanten. (bron: Automobilwoche)