Marchionne van Fiat: tienduizend euro verlies per ev

Fiat brengt in de komende weken in Californië zijn vijfhonderdste Fiat 500 EV op de markt. Maar volgens Marchionne moet er per auto tienduizend dollar bij. De topman van Fiat-Chrysler wil geen druk van autofabrikanten op technologisch gebied.

Hij heeft de Amerikaanse regering gevraagd de autofabrikanten hun eigen koers te laten bepalen om te gaan voldoen aan de eisen op het gebied van emissies en brandstofverbruik. "Mijn angst is dat wetgevers de elektrische auto omarmen als de enig mogelijke technologische oplossing", zei Marchionne tegen de bezoekers  van het SAE World Congress. "Maar de ev-markt is een zeer beperkte markt. Zelfs over tien jaar zullen elektrische auto’s nog maar vijf procent van de totale markt uitmaken, is de verwachting."

Fiat brengt in de komende weken Californië zijn vijfhonderdste Fiat 500 EV op de markt maar volgens Marchionne moet er per auto tienduizend dollar bij.Hij sluit ev’s niet helemaal uit maar Marchionne vindt dat autofabrikanten niet in de tang van wetgevers moeten zitten. "Regeringen kunnen de beste resultaten bereiken door zich op het gebied van technologie neutraal op te stellen."  Marchionne wijst op de waterstoftrend die maar weinig vooruitgang boekt. Volgens de Fiat-baas levert de productie van brandstofcel-waterstofauto’s meer emissie op dan de auto’s zelf. (bron: WardsAuto / AutomotiveNL)

 

    

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Marchionne van Fiat: tienduizend euro verlies per ev - Automobielmanagement.nl

Marchionne van Fiat: tienduizend euro verlies per ev

Fiat brengt in de komende weken in Californië zijn vijfhonderdste Fiat 500 EV op de markt. Maar volgens Marchionne moet er per auto tienduizend dollar bij. De topman van Fiat-Chrysler wil geen druk van autofabrikanten op technologisch gebied.

Hij heeft de Amerikaanse regering gevraagd de autofabrikanten hun eigen koers te laten bepalen om te gaan voldoen aan de eisen op het gebied van emissies en brandstofverbruik. "Mijn angst is dat wetgevers de elektrische auto omarmen als de enig mogelijke technologische oplossing", zei Marchionne tegen de bezoekers  van het SAE World Congress. "Maar de ev-markt is een zeer beperkte markt. Zelfs over tien jaar zullen elektrische auto’s nog maar vijf procent van de totale markt uitmaken, is de verwachting."

Fiat brengt in de komende weken Californië zijn vijfhonderdste Fiat 500 EV op de markt maar volgens Marchionne moet er per auto tienduizend dollar bij.Hij sluit ev’s niet helemaal uit maar Marchionne vindt dat autofabrikanten niet in de tang van wetgevers moeten zitten. "Regeringen kunnen de beste resultaten bereiken door zich op het gebied van technologie neutraal op te stellen."  Marchionne wijst op de waterstoftrend die maar weinig vooruitgang boekt. Volgens de Fiat-baas levert de productie van brandstofcel-waterstofauto’s meer emissie op dan de auto’s zelf. (bron: WardsAuto / AutomotiveNL)

 

    

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding