En er is heel veel te bespreken. Is er geld te verdienen aan elektrisch vervoer? En komen die overige 192 duizend elektrisch rijdende auto’s er tussen nu en 2020? Nederland telt nu zo’n achtduizend (semi-)elektrische auto’s op de weg plus nog eens tegen de zeshonderd elektrische bedrijfswagens. Dit wagenpark is het resultaat van vele tientallen miljoen euro’s die nationale en lokale overheden hebben geïnvesteerd, nog los van het geld dat de netbeheerders (via Stichting e-laad), de auto-importeurs en andere aanbieders hebben uitgegeven om hun plaats te veroveren. Hoe moet dat nu verder?
AutomotiveNL houdt op 23 mei het Nationale debat Elektrische Mobiliteit, waar voor- en tegenstanders zich buigen over verschillende stellingen. Een expertpanel bepaalt wie de strijd wint. Het Formule E-team organiseert op 30 mei het congres Nederland Elektrisch tijdens Fleetmanagement 2013. Hier ligt de focus op de business case rond elektrisch rijden. AUTOMOBIEL MANAGEMENT houdt op 25 juni het congres Duurzame Mobiliteit met een groot aantal sprekers uit alle hoeken van het vakgebied, uit praktijk en wetenschap, met ook het nodige vermaak. 

Ander opmerkelijk nieuws op gebied van e-mobiliteit van de afgelopen week:
Mitsubishi en Volvo voeren productie van hun plug-in hybrides op.

Tesla sluit voor het eerst in tien jaar een kwartaal af met zwarte cijfers

(bron: zerauto.nl)