Met deze vijfde plaats zegt de HAN de verwachtingen te hebben waargemaakt.  De eerste prijs winnen was tijdens deze 29ste editie van de Shell Eco-marathon namelijk niet het doel. Het hoofddoel is het op kenteken krijgen van de auto, de Arval Inspire II, zodat deze met waterstof aangedreven stadsauto in 2014 de openbare weg op mag. De voorschriften die de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) aan voertuigen stelt om de openbare weg op te mogen, betekenen dat er concessies moeten worden gedaan aan het ontwerp. En dat heeft tot gevolg dat op het eerder gerealiseerde verbruik van 1 op 600 moest worden ingeleverd – een logisch en ingecalculeerd gevolg. De studenten wilden bij de eerste vijf eindigen maar zij wilden  vooral aantonen dat veilig, zuinig en emissievrij rijden op waterstof geen futuristisch vergezicht meer is maar nu al haalbaar.

De Urban-concept klasse vertegenwoordigt in de Shell Eco-marathon voertuigen die veel weg hebben van ‘normale’ personenauto’s. De bestuurder moet bijvoorbeeld rechtop zitten en het voertuig heeft verlichting. De Arval Inspire II gaat nog een flink aantal stappen verder door de RDW-voorschriften te volgen. Bovendien biedt het voertuig plaats aan een extra passagier en heeft het ruimte voor bagage (boodschappen). Het feit dat de auto is ontworpen voor praktisch gebruik heeft zich vooral bewezen op de dagen waarop het heel hard regende. Met dit weer kozen de meeste teams niet te rijden, maar gaf de Arval Inspire II geen krimp.

Het HAN Hydromotive-team bestaat uit een groep studenten van de opleiding Autotechniek van de HAN. In gespecialiseerde subteams werken zij samen om tot tastbare resultaten als de Arval Inspire II te komen. Leasemaatschappij Arval is hoofdsponsor van HAN Hydromotive.