Heineken wil elektrische vrachtwagens

Heineken is van plan om elektrische vrachtwagens in te zetten voor de distributie in en rond Amsterdam. De bierbrouwer gaat eerst testrijden met een elektrische vrachtwagen in Rotterdam die later dit jaar ook bier moet afleveren bij klanten in Amsterdam. Het voertuig is afkomstig uit de testvloot van de Europese projectgroep Freight Electric Vehicles in Urban Europe (FREVUE).

FREVUE

Heineken wil internationaal verduurzamen en de vestiging in Amsterdam is een van de geselecteerde locaties om deze verduurzaming als eerst te realiseren. Jan Kempers, Duurzaamheid Heineken, licht de duurzaamheidsintenties toe: "We zijn bezig met maatregelen waardoor we in de toekomst in Amsterdam duurzaam transport kunnen gebruiken. Stapsgewijs gaan elektrische vrachtwagens de dieselvarianten vervangen." De elektrische vrachtwagens die Heineken wil inzetten, zijn onderdeel van het Europese project FREVUE. Dit project wil elektrisch vrachtvervoer in steden stimuleren. De gemeente Amsterdam is al bij FREVUE aangesloten en nu is ook Heineken als partner aangesloten.

Zonnestroom

Heineken is ook geïnteresseerd in de installatie van zonnepanelen. Op het dak van het distributiecentrum in Amsterdam West passen bijvoorbeeld zo’n 1.800 zonnepanelen die per jaar stroom voor 130 huishoudens per jaar kunnen opwekken. "We willen met deze aanpak het gebouw groen krijgen, maar er komen ook laadpunten voor elektrische vrachtwagens zodat er in Amsterdam op een milieuvriendelijke manier gedistribueerd kan worden," vertelt Kempers. "Het grootste technische probleem is dat we de zonnestroom niet kunnen opslaan en dat de vrachtwagens overdag moeten opladen, als ze eigenlijk producten moeten leveren. Als we stroom overhouden, willen we de oplaadpunten beschikbaar stellen aan ons personeel en de handelspartners die het pand bezoeken."

Bron: Zerauto

Heineken wil elektrische vrachtwagens - Automobielmanagement.nl

Heineken wil elektrische vrachtwagens

Heineken is van plan om elektrische vrachtwagens in te zetten voor de distributie in en rond Amsterdam. De bierbrouwer gaat eerst testrijden met een elektrische vrachtwagen in Rotterdam die later dit jaar ook bier moet afleveren bij klanten in Amsterdam. Het voertuig is afkomstig uit de testvloot van de Europese projectgroep Freight Electric Vehicles in Urban Europe (FREVUE).

FREVUE

Heineken wil internationaal verduurzamen en de vestiging in Amsterdam is een van de geselecteerde locaties om deze verduurzaming als eerst te realiseren. Jan Kempers, Duurzaamheid Heineken, licht de duurzaamheidsintenties toe: "We zijn bezig met maatregelen waardoor we in de toekomst in Amsterdam duurzaam transport kunnen gebruiken. Stapsgewijs gaan elektrische vrachtwagens de dieselvarianten vervangen." De elektrische vrachtwagens die Heineken wil inzetten, zijn onderdeel van het Europese project FREVUE. Dit project wil elektrisch vrachtvervoer in steden stimuleren. De gemeente Amsterdam is al bij FREVUE aangesloten en nu is ook Heineken als partner aangesloten.

Zonnestroom

Heineken is ook geïnteresseerd in de installatie van zonnepanelen. Op het dak van het distributiecentrum in Amsterdam West passen bijvoorbeeld zo’n 1.800 zonnepanelen die per jaar stroom voor 130 huishoudens per jaar kunnen opwekken. "We willen met deze aanpak het gebouw groen krijgen, maar er komen ook laadpunten voor elektrische vrachtwagens zodat er in Amsterdam op een milieuvriendelijke manier gedistribueerd kan worden," vertelt Kempers. "Het grootste technische probleem is dat we de zonnestroom niet kunnen opslaan en dat de vrachtwagens overdag moeten opladen, als ze eigenlijk producten moeten leveren. Als we stroom overhouden, willen we de oplaadpunten beschikbaar stellen aan ons personeel en de handelspartners die het pand bezoeken."

Bron: Zerauto