Stekker uit samenwerking Daimler en Evonik

De elektrische auto kent opnieuw een slachtoffer: de samenwerking tussen Daimler en Evonik.

Zij hebben samen de batterij joint venture Li-Tec opgericht, maar als gevolg van het uitblijven van verkoopsucces van emissieloze vierwielers willen beide partijen daar nu de stekker uit trekken. Li-Tec bouwt momenteel de accu’s voor de elektrische Smart maar afgezien van autodeel bedrijven valt de verkoop van dit automodel tegen. Daimler en Evonik sluiten een doorstart van Li-Tec niet uit, maar dan moet er wel een derde partner aanschuiven. Wordt die niet gevonden, dan kunnen beide joint venture partners 1 miljard euro afschrijven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Stekker uit samenwerking Daimler en Evonik - Automobielmanagement.nl

Stekker uit samenwerking Daimler en Evonik

De elektrische auto kent opnieuw een slachtoffer: de samenwerking tussen Daimler en Evonik.

Zij hebben samen de batterij joint venture Li-Tec opgericht, maar als gevolg van het uitblijven van verkoopsucces van emissieloze vierwielers willen beide partijen daar nu de stekker uit trekken. Li-Tec bouwt momenteel de accu’s voor de elektrische Smart maar afgezien van autodeel bedrijven valt de verkoop van dit automodel tegen. Daimler en Evonik sluiten een doorstart van Li-Tec niet uit, maar dan moet er wel een derde partner aanschuiven. Wordt die niet gevonden, dan kunnen beide joint venture partners 1 miljard euro afschrijven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding