Tesla is al vier jaar achter de schermen bezig met de ontwikkeling van accuwisseltechniek. Tijdens het ontwerpen van de Model S is rekening gehouden met de plannen voor het accuwisselen. De ontwikkeling van de Tesla Superchargers kregen echter voorrang. De techniek maakt het mogelijk om de 85 kWh accu van de Model  S in twintig minuten op te laden. Deze laadtijd zou acceptabel genoeg zijn om de ontwikkeling van accuwisseltechniek in de koelkast te zetten.

Maar Tesla-topman Elon Musk kan het accuwisselen niet loslaten "Er is een manier dat de Model S sneller kan opladen dan een brandstofauto kan tanken," aldus Musk in een Tweet. Dat Tesla Motors zo kort na het faillissement van accuwisselfirma Better Place zelf met accuwisseltechniek op de markt komt is opmerkelijk. Onduidelijk is waarom Tesla wil investeren in techniek die moeilijk van de grond komt. (bron: ZERauto)

Ceo Paul Harms van Better Place Nederland zal op het Congres Duurzame Mobiliteit van AM op 25 juni een voordracht houden over de recente ontwikkelingen bij zijn werkgever.

 

Tesla heeft in Amerika de Models S die zijn geproduceerd tussen 10 mei en 8 juni 2013 teruggeroepen naar de werkplaats. Door een productiefout kan de linkerstoel achterin losschieten bij een aanrijding. Het is de eerste keer dat het Californische bedrijf auto’s terugroept. Volgens ceo Elon Musk is er nog niemand gewond geraakt door het mankement. Het werd ontdekt tijdens het productieproces.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding