HyperDrive maakt range-extender voor aftermarket

Het Engelse bedrijf HyperDrive ontwikkelt een aftermarket range-extender, de productie van de Leaf gaat omhoog en een elektrische Land Rover fungeert als locomotief, zo meldt ZERauto.

In de VS is de verkoop gestegen naar tweeduizend Nissan Leafs per maand. Afhankelijk van de resultaten die augustus zullen brengen, besluit Nissan of de fabriek waar de Leaf wordt geassembleerd ook in een hogere versnelling gaat. De ontwikkelingen zijn een gunstig signaal voor de fabriek van Nissan in Engeland, waar de productie van de nieuwe Leaf II is begonnen. Het is de tweede generatie, die te koop is met of zonder accupakket. In het laatste geval is de auto gunstiger van prijs en kan de koper kiezen voor lease van het accupakket of voor huurkoop.

Ook bij BMW wordt volgas gegeven met, wat de Duitsers noemen ‘e-Drive Technology’. Na de onthulling op 29 juli van de BMW i3 tijdens feestjes in Londen, Bejing en New York, is afgelopen week het doek opgetrokken van de veel sportievere i8. Minder feestelijk, want het was enkel op een circuit in het Franse Miramas. En bovendien gaat het nog om een prototype. Maar feitelijk is de plug-in hybride sportcoupé, met de prestaties van een dikke BMW 6-Serie en het verbruik van een bromfiets (bij wijze van spreken) productierijp. Volgend jaar zouden de eerste exemplaren van de band moeten rollen.

Ook leuk: je elektrische auto meer actieradius geven! Een Brits bedrijf HyperDrive heeft een achteraf te monteren range extender ontwikkeld, een 15 kW-aggregaat dat op benzine of zelfs diesel kan lopen. Dan kun je toch nog thuis komen als de accu het niet meer trekt. Het gaat om een hulpmotor van compacte afmetingen. HyperDrive heeft vorig jaar met de benzineversie naar volle tevredenheid getest. Nu wordt gewerkt aan de dieselversie

Een ander Brits elektrisch avontuur richt zich op de aloude Land Rover Defender. Er zijn zes elektrische aangedreven exemplaren als rijdend laboratorium ontwikkeld. Een daarvan trekt in het zogenoemde Eden Project in Cornwall als locomotief een treintje van vier wagons, die inclusief maximaal zestig passagiers zo’n twaalf ton wegen. Gaat makkelijk en de actieradius zou 80 km bedragen. Op lage snelheid kan acht uur off-road worden gereden. (Bron: ZERauto)

Nissan LEAF
BMW i8
Achteraf in te bouwen range extender
Land Rover Defener elektrisch

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

HyperDrive maakt range-extender voor aftermarket - Automobielmanagement.nl

HyperDrive maakt range-extender voor aftermarket

Het Engelse bedrijf HyperDrive ontwikkelt een aftermarket range-extender, de productie van de Leaf gaat omhoog en een elektrische Land Rover fungeert als locomotief, zo meldt ZERauto.

In de VS is de verkoop gestegen naar tweeduizend Nissan Leafs per maand. Afhankelijk van de resultaten die augustus zullen brengen, besluit Nissan of de fabriek waar de Leaf wordt geassembleerd ook in een hogere versnelling gaat. De ontwikkelingen zijn een gunstig signaal voor de fabriek van Nissan in Engeland, waar de productie van de nieuwe Leaf II is begonnen. Het is de tweede generatie, die te koop is met of zonder accupakket. In het laatste geval is de auto gunstiger van prijs en kan de koper kiezen voor lease van het accupakket of voor huurkoop.

Ook bij BMW wordt volgas gegeven met, wat de Duitsers noemen ‘e-Drive Technology’. Na de onthulling op 29 juli van de BMW i3 tijdens feestjes in Londen, Bejing en New York, is afgelopen week het doek opgetrokken van de veel sportievere i8. Minder feestelijk, want het was enkel op een circuit in het Franse Miramas. En bovendien gaat het nog om een prototype. Maar feitelijk is de plug-in hybride sportcoupé, met de prestaties van een dikke BMW 6-Serie en het verbruik van een bromfiets (bij wijze van spreken) productierijp. Volgend jaar zouden de eerste exemplaren van de band moeten rollen.

Ook leuk: je elektrische auto meer actieradius geven! Een Brits bedrijf HyperDrive heeft een achteraf te monteren range extender ontwikkeld, een 15 kW-aggregaat dat op benzine of zelfs diesel kan lopen. Dan kun je toch nog thuis komen als de accu het niet meer trekt. Het gaat om een hulpmotor van compacte afmetingen. HyperDrive heeft vorig jaar met de benzineversie naar volle tevredenheid getest. Nu wordt gewerkt aan de dieselversie

Een ander Brits elektrisch avontuur richt zich op de aloude Land Rover Defender. Er zijn zes elektrische aangedreven exemplaren als rijdend laboratorium ontwikkeld. Een daarvan trekt in het zogenoemde Eden Project in Cornwall als locomotief een treintje van vier wagons, die inclusief maximaal zestig passagiers zo’n twaalf ton wegen. Gaat makkelijk en de actieradius zou 80 km bedragen. Op lage snelheid kan acht uur off-road worden gereden. (Bron: ZERauto)

Nissan LEAF
BMW i8
Achteraf in te bouwen range extender
Land Rover Defener elektrisch

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding