RAI blij met Amsterdamse luchtkwaliteitsmaatregelen

De RAI Vereniging, is positief over de luchtkwaliteitsmaatregelen die de gemeente Amsterdam bij monde van wethouder Wiebes heeft voorgesteld. Deze maatregelen zullen eveneens een positieve bijdrage leveren aan autobramche.

De RAI verwacht dat het pakket een positieve financiële bijdrage zal leveren aan de autosector. Zo wil de wethouder vanaf medio volgend jaar geen parkeervergunningen meer afgeven voor vervuilende auto’s. Daarnaast wil hij Amsterdammers (financieel) stimuleren hun oudere auto in te ruilen voor een schone variant.

"Door afscheid te gaan nemen van de oudere, vervuilende auto’s en te stimuleren dat schone, nieuwe auto’s in hun plaats komen, kiest de gemeente Amsterdam voor effectief luchtkwaliteitsbeleid", aldus Olaf de Bruijn, directeur van RAI Vereniging. "De gemeente kiest techniekneutrale maatregelen en zet middelen in waar ze zich uitbetalen. Het college kiest op deze manier daadwerkelijk voor schonere lucht."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Ik heb het idee dat de wethouder van Amsterdam en de directeur van de RAI vereniging niet helemaal goed nadenken. Het is al een tijdje crisis. Dat betekent dat heel veel mensen geen geld over hebben voor een nieuwe auto. Hooguit voor een leuk tweedehandsje. Dus wordt het voor die mensen onmogelijk om straks no dicht bij huis hun auto te hebben in Amsterdam. Een beetje raar. Zeker als je daar bij betrekt dat de auto al heel lang als een soort van melkkoe wordt gebruikt. Dus al die mensen betalen inmense bedragen voor wegenbelasting (inclusief provinciale opcenten), torenhoge accijns op benzine, enz. Dus hoe haal je je het in je hoofd om daar nog een s iets bovenop te zetten. Het is van de dwaze!!! Ongetwijfeld bedacht door mensen die het ruim en breed hebben. Die niet weten wat het is om elk dubeltje in deze tijd te moeten omkeren, maar toch voor hun woon/werkverkeer aangewezen zijn op een voertuig. Laten we liever de uitermate vervuilende scootertjes aanpakken. Je wilt niet eens dat er een langs je rijdt, de stank vergaat je, de walm blijf tijden hangen. Doe daar liever wat aan. Maar daar denkt de RAI maar liever niet aan, omdat hun leden die dingen maar al te graag willen verkopen.

Geplaatst door: P. IJsseldijk op

De RAI verschilt in weinig van de hypocriete Nederlandse politiek want beide interesseren zich helemaal niet voor schone lucht. Beide zijn alleen maar geinteresseerd in geld. Iemand die maar sporadisch de auto gebruikt , en dus vervuild, kiest voor een auto zonder hoge vaste lasten. Gedwongen worden tot het kopen van jongere auto,s zal geen of nauwelijks effect hebben behalve de burger tot hogere kosten dwingen.

Geplaatst door: Eduard Pijl op
RAI blij met Amsterdamse luchtkwaliteitsmaatregelen - Automobielmanagement.nl

RAI blij met Amsterdamse luchtkwaliteitsmaatregelen

De RAI Vereniging, is positief over de luchtkwaliteitsmaatregelen die de gemeente Amsterdam bij monde van wethouder Wiebes heeft voorgesteld. Deze maatregelen zullen eveneens een positieve bijdrage leveren aan autobramche.

De RAI verwacht dat het pakket een positieve financiële bijdrage zal leveren aan de autosector. Zo wil de wethouder vanaf medio volgend jaar geen parkeervergunningen meer afgeven voor vervuilende auto’s. Daarnaast wil hij Amsterdammers (financieel) stimuleren hun oudere auto in te ruilen voor een schone variant.

"Door afscheid te gaan nemen van de oudere, vervuilende auto’s en te stimuleren dat schone, nieuwe auto’s in hun plaats komen, kiest de gemeente Amsterdam voor effectief luchtkwaliteitsbeleid", aldus Olaf de Bruijn, directeur van RAI Vereniging. "De gemeente kiest techniekneutrale maatregelen en zet middelen in waar ze zich uitbetalen. Het college kiest op deze manier daadwerkelijk voor schonere lucht."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Ik heb het idee dat de wethouder van Amsterdam en de directeur van de RAI vereniging niet helemaal goed nadenken. Het is al een tijdje crisis. Dat betekent dat heel veel mensen geen geld over hebben voor een nieuwe auto. Hooguit voor een leuk tweedehandsje. Dus wordt het voor die mensen onmogelijk om straks no dicht bij huis hun auto te hebben in Amsterdam. Een beetje raar. Zeker als je daar bij betrekt dat de auto al heel lang als een soort van melkkoe wordt gebruikt. Dus al die mensen betalen inmense bedragen voor wegenbelasting (inclusief provinciale opcenten), torenhoge accijns op benzine, enz. Dus hoe haal je je het in je hoofd om daar nog een s iets bovenop te zetten. Het is van de dwaze!!! Ongetwijfeld bedacht door mensen die het ruim en breed hebben. Die niet weten wat het is om elk dubeltje in deze tijd te moeten omkeren, maar toch voor hun woon/werkverkeer aangewezen zijn op een voertuig. Laten we liever de uitermate vervuilende scootertjes aanpakken. Je wilt niet eens dat er een langs je rijdt, de stank vergaat je, de walm blijf tijden hangen. Doe daar liever wat aan. Maar daar denkt de RAI maar liever niet aan, omdat hun leden die dingen maar al te graag willen verkopen.

Geplaatst door: P. IJsseldijk op

De RAI verschilt in weinig van de hypocriete Nederlandse politiek want beide interesseren zich helemaal niet voor schone lucht. Beide zijn alleen maar geinteresseerd in geld. Iemand die maar sporadisch de auto gebruikt , en dus vervuild, kiest voor een auto zonder hoge vaste lasten. Gedwongen worden tot het kopen van jongere auto,s zal geen of nauwelijks effect hebben behalve de burger tot hogere kosten dwingen.

Geplaatst door: Eduard Pijl op