Opladen doen ev-rijders bij voorkeur op eigen terrein, aldus de minister in een brief aan de Tweede Kamer in antwoord op vragen van twee PvdA’ers. En als dat niet kan, kan het wellicht met een verlengde aansluiting vanuit huis naar de straat. Maar dat idee is nog in onderzoek (nn dat ook al weer bijna een jaar lang).

Bavo Galama kan daar allemaal maar weinig mee. De cabaretier en tv-presentator gaat drie weken leven met een volelektrische Renault Zoe. Galama heeft geluk, hij woont in Amsterdam, een stad vol met laadpalen. Op zijn blog schrijft hij: ‘Word ik gillend gek van de beperkte actieradius? Hoe vind ik die laadpalen? Hoeveel kost dit milieugroene grapje precies? Hoe rijdt het eigenlijk?" Op zijn blog zijn de elektrische avonturen komende weken te volgen.

Om de mythe dat alle Ampera-rijders er maar op los (benzine) tanken en nooit laden te ontkrachten, schreef Opel Nederland deze zomer een soort competitie uit: wie rijdt het zuinigst? En de Ampera-rijders met het laagste benzineverbruik werden deze week gehuldigd. De beste deelnemer reed ruim tienduizend kilometer met een gemiddeld verbruik van 0,5 liter per 100 km. Conclusie: wie het echt wil, rijdt vooral elektrisch. En nu nog de laadpalen voor de mensen die niet thuis kunnen laden. (Bron: ZERauto)